Telewizja i Allegro śrubują wynik tegorocznego finału WOŚP

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała podczas tegorocznegofinału ponad 32 mln zł, a dodatkowe 1,3 mln zł z aukcjicharytatywnych na portalu Allegro. Do tak dużego sukcesu akcjiprzyczyniły się transmisje finału w TVP i TVN.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

13 stycznia tego roku pieniądze zbierało 120 tys. wolontariuszyzrzeszonych w 1500 sztabach 34 za granicą. Licytowano też 300złotych serduszek, z których rekordowe osiągnęło cenę 312 tys. zł,oraz 100 złotych kart telefonicznych, wśród których najdroższezostało kupione za 55 tys. zł. To wszystko sprawiło, że środkizebrane łącznie przez Orkiestrę wyniosły dokładnie 32 147 538,63zł.

Rekordowym wynikiem zakończyło się także prawie 27 tys.charytatywnych aukcji internetowych przygotowanych przez serwisAllegro.pl, które przyniosły dodatkowo ok. 1,3 mln zł. Najdroższymprzedmiotem okazał się samochód Fiat 500 z limitowanej serii,którego strona odnotowała ponad 211 tys. odwiedzin podczas aukcjizakończonej kwotą 70,1 tys. zł. Najwyższe ceny na Allegroosiągnęły także: wagonik od Polskich Kolei Linowych (36,7 tys. zł),złote serduszko nr 300 (20,1 tys. zł), album od Poczty Polskiej(13,4 tys. zł) oraz telewizor LCD Philips Aurea (13 tys. zł).

Tak dużą popularność i wynikające z niej wpływy Orkiestrazawdzięcza niewątpliwie temu, że ostatni finał - jako pierwszy whistorii - był relacjonowany bezpośrednio przez dwie stacjetelewizyjne: TVP i TVN. Transmisja w telewizji publicznej cieszyłasię rekordową oglądalnością, większą o milion widzów odubiegłorocznej. Natomiast TVN w "Studiu Złote Tarasy" gościłazaproszonych na finał ekspertów medycznych z Polski izagranicy.

Zebrane w tym roku pieniądze Orkiestra przeznaczy na zakupnowoczesnego sprzętu medycznego dla dziecięcych oddziałówlaryngologicznych oraz nadal będzie finansować prowadzone przezsiebie programy medyczne i program edukacyjny.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały