Telewizja Republika w nc+. „Chcemy wznowić rozmowy z Multimedia Polska i UPC”

Od 1 października br. Telewizja Republika znajdzie się w ofercie platformy nc+. - Chcemy ponownie rozmawiać z Multimediami na temat dystrybucji naszego kanału - zapowiada Radosław Dobrzyński, dyrektor generalny stacji.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

- Włączenie TV Republika do oferty platformy nc+ jest krokiem milowym i teraz go wykonujemy. Stawia nas to w zupełnie innej pozycji jeśli chodzi o zasięg techniczny - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Dobrzyński, dyrektor generalny Telewizji Niezależnej, nadawcy TV Republika.

W nc+ Telewizja Republika znajdzie się na 28. pozycji i będzie dostępna dla abonentów pakietu Comfort+. Tej jesieni kanał pojawi się również w ofercie programowej Orange TV.

Nadawca Telewizji Republika przewiduje w najbliższym czasie rozwój dystrybucji. Jak mówi Dobrzyński, stacja na obecnym etapie rozwoju może utrzymać się z przychodów z reklam, a do tego potrzebny jest duży zasięg. W tym momencie wynosi on 19,3 proc. w całym kraju. - Niektórzy operatorzy decydują się umieścić nas w niższych pakietach, inni nie chcą, bo jest to niezgodne z ich strategią rozwoju - mówi Radosław Dobrzyński.

Tak było w przypadku sieci kablowej Multimedia Polska. Nadawca prowadził z operatorem rozmowy o dystrybucji TV Republika na początku roku, jednak sieć nie była zainteresowana kanałem. Bronisław Wildstein, były prezes zarządu Telewizji Niezależnej, informował w kwietniu, że Multimedia nie chcą dodać stacji do oferty z przyczyn politycznych.

Radosław Dobrzyński zapowiada, że chce ponownie rozmawiać z operatorem. - Wpisuje się to w nasz plan rozwoju dystrybucji. Mam nadzieję, że na podstawie sukcesów, które udało się do tej pory dokonać, pozycja Multimediów wobec TV Republika ulegnie zmianie - zapowiada Dobrzyński.

Spółka chce również kontynuować rozmowy z UPC na temat przeniesienia swojego kanału z najdroższego pakietu Max Extra HD  (obecność w nim zakłada umowa wynegocjowana przez poprzedni zarząd) do tańszego - Select Extra HD. Do czerwca kanał był promocyjnie udostępniany wszystkim abonentom, wtedy też spółka wstępnie rozmawiała o przesunięciu kanału do pakietu Select Extra HD. - UPC jest gotowa ponownie usiąść do rozmów. Chcemy spotkać się z operatorem jeszcze tej jesieni. Myślę, że mamy szansę przekonać go do zmiany umowy - ocenia dyrektor generalny Telewizji Niezależnej.

Oprócz UPC, Telewizję Republika do swojej oferty dołączyli operatorzy: Vectra (od pakietu Złotego HD), Cyfrowy Polsat (od pakietu Familijnego Max HD), a także Toya w Łodzi i Inea w Poznaniu. Nadawca chce kontynuować rozmowy o rozszerzeniu zasięgu z tymi dwoma ostatnimi operatorami, w których stacja jest dostępna w opcji a la carte.

Z początkiem października startuje kampania promocyjna stacji, która będzie prowadzona m.in. w internecie. Przygotowaniem akcji oraz planowaniem mediów zajął się dział marketingu Telewizji Niezależnej.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w sierpniu br. udział TV Republika w rynku telewizyjnym wyniósł 0,12 proc. (zobacz wyniki wszystkich stacji informacyjnych). W I kwartale br. Telewizja Niezależna zanotowała 869 tys. zł przychodów ze sprzedaży, głównie abonamentu stacji, oraz 3,03 mln zł wydatków (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe