„Tempo” z tygodnika staje się dodatkiem do „Przeglądu Sportowego", znika „Mecz”

Od kwietnia tygodnik „Tempo”, wydawany pod marką „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), przestanie być samodzielnym tytułem. Stanie się comiesięcznym dodatkiem do tego dziennika - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Z rynku definitywnie znika natomiast miesięcznik „Mecz”.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:

Ostatni numer „Tempa” w obecnej formule ukazał się w środę 25 marca. Od kwietnia „Tempo” będzie dodawane do piątkowych wydań „PS” w ostatni lub przedostatni piątek miesiąca. Wydawca zapewnia, że cena wydania dziennika z magazynem nie przekroczy 5 zł.

- Planujemy, aby kalendarz wydawniczy „Tempa” łączył się z kalendarzem istotnych wydarzeń sportowych, dlatego magazyn, który ukaże się pod koniec kwietnia będzie zdominowany przez tematy związane z polską piłką: kończący się sezon Ekstraklasy i finał Pucharu Polski - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Pol, redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego”.

RASP nie ujawnia przyczyn decyzji o zmianie formuły wydawania magazynu. W przypadku dużego zainteresowania ze strony czytelników ma zostać zwiększona liczba planowanych wydań „Tempa” w miesiącu. Wydawca nie odpowiedział na nasze pytania, czy w związku ze zmianą cyklu wydawniczego nastąpią zwolnienia w redakcji pisma.

„Tempo” powstało w październiku ub.r. z przekształcenia „Tygodnika Przeglądu Sportowego”. Tytuł zyskał zupełnie inną szatę graficzną, a także pojawili się w nim nowi felietoniści (więcej na ten temat). Magazyn kosztował 3,90 zł.

Wydawca nie ujawnia wyników sprzedaży „Tempa", tytuł nie jest też kontrolowany przez ZKDP. Z danych Związku wynika natomiast, że średnia sprzedaż ogółem dziennika „Przegląd Sportowy” w styczniu br. wynosiła 28 555 egz. (więcej na ten temat).

Ponadto z rynku znika miesięcznik „Mecz” poświęcony zagranicznym ligom piłkarskim. Będący w sprzedaży od początku tygodnia kwietniowy numer jest ostatnim wydaniem tytułu, co potwierdził na Twitterze wicenaczelny „Przeglądu Sportowego” Przemysław Rudzki.

„Mecz” pojawił się na rynku w grudniu 2013 roku, początkowo był poświęcony tylko angielskiej lidze piłkarskiej. W sumie ukazało się jego 15 wydań.

Co ciekawe, w ostatnim numerze znajduje się zapowiedź kolejnego. Przemysław Rudzki wyjaśnił na Twitterze, że podczas redagowania wydania nie było jeszcze wiadomo, że tytuł znika z rynku. Dodał, że sprzedaż miesięcznika utrzymywała się na stabilnym poziomie (tak samo jak „Tempo” nie został on zgłoszony do ZKDP).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych