TikTok otwiera dostęp do API dla naukowców i badaczy w Europie

TikTok zdecydował się udostępnić europejskim naukowcom interfejs Research API oraz bibliotekę treści komercyjnych. Na Starym Kontynencie serwis ma ponad 150 mln użytkowników.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Interfejs API TikToka zawiera publiczne dane na temat materiałów i kont na platformie, do których należą m.in. dane dotyczące profili użytkowników, liczby komentarzy czy polubień. Działanie tych narzędzi oparte jest na przekazywaniu informacji zwrotnych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlasciciel-tiktok-bytedance-ripple-aplikacja-do-tworzenia-i-przetwarzania-muzyki ##

Z początkiem tego roku TikTok udostępnił już wstępną wersję interfejsu Research API badaczom w USA, co miało ułatwić przeprowadzenie niezależnego badania platformy. Naukowcy działający nonprofit w ramach pracy badawczej przesłali ponad 60 zgłoszeń w tematach związanych z trendami konsumenckimi, dezinformacją, zdrowiem psychicznym itp. Obecnie platforma rozszerza dostęp do tych narzędzi badaczom w Europie, którzy będą mogli zgłaszać się już w najbliższych tygodniach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-zakupy-w-aplikacji ##

Wszyscy uczestnicy zainteresowani badaniami będą musieli posiadać własne konto TikTok for Developers i znajdować się w Stanach Zjednoczonych lub Europie, aby uzyskać dostęp do Research API, z czego główni badacze będą mogli złożyć jeden wniosek dla współpracowników z tego samego uniwersytetu. Projekty obejmujące wiele ośrodków naukowych będą musiały składać oddzielne wnioski dla każdej uczelni. Ponadto, aby usprawnić proces składania wniosków, wprowadzony został internetowy formularz zgłoszeniowy.

TikTok udostępni także dane komercyjne

Przedstawiciele platformy zapewniają również dostęp do Commercial Content API. Badacze zainteresowani tym narzędziem będą musieli utworzyć konto TikTok Developers i złożyć wniosek o dostęp do interfejsu API treści komercyjnych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-pozwala-rodzicom-ograniczyc-tresci-dla-dzieci-na-podstawie-slow-kluczowych-i-hashtagow ##

Każdy zainteresowany może uzyskać dostęp do biblioteki treści komercyjnych, jednak w tej chwili dostępne są tylko dane pochodzące z Europy. W przyszłości planowane jest uwzględnienie większej ilości danych reklamowych z większej liczby krajów.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK