TVP walczy z fałszywymi reklamami w serwisie Elona Muska

Na platformie X pojawiły się reklamy z fałszywymi artykułami TVP Info. Telewizja Polska podała, że niezwłocznie reaguje na podobne fake newsy. Nie zamierza się jedna wycofywać z portalu Elona Muska.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
TVP walczy z fałszywymi reklamami w serwisie Elona Muska
TVP Info i fałszywa reklama

Od kilku dni w serwisie X pojawia się reklama, która korzysta z marki TVP Info i naciąga użytkowników na fikcyjne inwestycje. Jako pierwszy informował o tym Paweł Nowacki, członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowej, ekspert ds. cyfrowych Izby Wydawcy Prasy.

– Hej TVP Info, wiecie, że znowu ktoś żeruje na Waszym brandzie? – wskazywał Nowacki, wrzucając screen fake newsa.

Jak TVP walczy z takimi reklamami

Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym TVP, by zapytać o komentarz. Otrzymaliśmy następujące oświadczenie: „Jesteśmy głęboko zaniepokojeni zjawiskiem wykorzystywania marki TVP Info w fałszywych reklamach. Zjawisko to, dotyczące większości liczących się marek medialnych, pojawia się w internecie, szczególnie na platformie X. Nasz zespół monitoringu śledzi sytuację i bezzwłocznie reaguje - każde naruszenie natychmiast zgłaszamy poprzez odpowiednie formularze administratorów platformy X. Dzięki temu, mimo że nieuprawnione treści czasami się pojawiają, nasze działania pozwalają minimalizować negatywny wpływ tych incydentów”.

Niektóre media zdecydowały się w ostatnim czasie wycofać z platformy Elona Muska i dołączyć do Bluesky. Tak postąpiły m.in. „Gazeta Wyborcza” czy „Krytyka Polityczna”.  Podobno drogą poszło także konto programu „Kwiatki polskie” nadawanego na antenie TVP Info. Czy stacja informacyjna TVP postąpi podobnie lub szerzej - Telewizja Polska wycofa się z X?

Na ten moment nie planujemy wycofywania się z komunikacji na platformie X. Pomimo problemów, takich jak fikcyjne konta rozpowszechniające dezinformację czy używające języka nienawiści, platforma ta pozostaje ważnym dla nas kanałem dotarcia do szerokiego grona użytkowników, którzy oczekują rzetelnych informacji na temat bieżących wydarzeń. Naszą misją jest dostarczanie naszym odbiorcom wiarygodnych i dokładnych informacji we wszystkich liczących się kanałach komunikacji – przekazało biuro prasowe TVP.

Zostają na X

Wcześniej podobny problem z reklamami zawierającymi fake-newsy dotykał portal Gazeta.pl. Oszuści sugerowali, że fałszywe wpisy mają przenosić do rzekomych artykułów serwisu należącego do Agory. 

– Zgłaszamy codziennie kilka/kilkanaście tego typu postów, według Facebooka nie naruszają one standardów społeczności. Zgłaszamy też te strony do CERT-u, ale na razie bez efektu, pojawiają się kolejne. Na Facebooku, Instagramie, Twitterze – informowała Gazeta.pl na X. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?