UOKiK ukarał 4Life Direct za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie (wideo)

Na firmę ubezpieczeniową 4Life Direct została nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kara 51 tys. zł za to, że w reklamach emitowanych cztery lata temu nie podała, że jej siedziba mieści się na Gibraltarze.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
UOKiK ukarał 4Life Direct za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie (wideo)

Decyzja UOKiK-u dotyczy kampanii promującej ubezpieczenia na życie Moi Bliscy. Spot emitowany w ramach tej akcji pokazuje, jak dwie kobiety w starszym wieku rozmawiają o tym, że zmarły mąż jednej z nich zabezpieczył ją finansowo na wypadek swojej śmierci, ponieważ miał ubezpieczenie na życie. Klip, a także reklamy prasowe i internetowe, nie zawierały danych zakładu ubezpieczeń oferującego produkt, ani informacji, że ma on siedzibę na Gibraltarze.

W ocenie UOKiK-u brak takich informacji był tym bardziej szkodliwy, że ubezpieczyciel był zarejestrowany w Gibraltarze, zatem nie podlegał nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego m.in. w zakresie gwarancji ubezpieczeniowych. Zdaniem Urzędu reklama mogła więc wprowadzać w błąd, wywołując u konsumentów wrażenie, że zawierają umowę z polskim przedsiębiorcą. Widząc w przekazach reklamowych nazwę i logo 4Life Direct, mogli oni uznać, że to właśnie ten podmiot jest ubezpieczycielem. Mimo że w niektórych materiałach pojawiał się komunikat: „Ochrony ubezpieczeniowej udziela Grupa Red Sands”, jednak nawet i w tym wypadku brakowało wskazania, że to zagraniczna firma.

UOKiK nałożył na 4Life Direct karę ponad 51 tys. zł. i stwierdził, że firma zaniechała zakwestionowanej praktyki. Decyzja Urzędu jest prawomocna.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię