UPC z najszybszym internetem stacjonarnym w Polsce, wyprzedza Vectrę, Orange i Netię

Serwis nPerf przeanalizował pomiary użytkowników internetu stacjonarnego w Polsce za pierwszą połowę 2021 roku i wyłonił zwycięskich dostawców w zakresie przesyłania, pobierania i wartości ping.

km
km
Udostępnij artykuł:

W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku użytkownicy serwisu do pomiaru prędkości internetu nPerf przeprowadzili 30 766 testów połączeń u czterech największych dostawców usług internetowych w Polsce. Po przefiltrowaniu i przeanalizowaniu średnich wyników, otrzymano zestawienie najlepszych dostawców - wszystko w oparciu o pomiary u użytkowników końcowych.

Co warto podkreślić, Inea i inni dostawcy ISP, nie byli brani pod uwagę ze względu na małą liczbę testów przeprowadzonych w tych sieciach.

W pierwszym półroczu 2021 roku nPerf wyłonił dwóch zwycięzców. W rzeczywistości operatorzy UPC i Vectra dzielą pierwsze miejsce i jest to pierwsze zwycięstwo każdego z nich od 2018 roku w tym zestawieniu.

grafika

UPC zdominował kategorie średniej prędkości pobierania i wartości opóźnienia (ping). Niemniej jednak wypadł najsłabiej jeśli chodzi o prędkość wysyłania. Jego główny rywal – Vectra – nie musiał prowadzić w żadnej z kategorii, aby uplasować się obok UPC. Dokonał tego odnotowując drugą najlepszą średnią szybkości pobierania i opóźnień, a także dzięki spektakularnej poprawie szybkości przesyłania od 2019 roku.

grafika
grafika

 

Natomiast Netia i Orange, choć zajmują ostatnie pozycje w rankingu nPerf, zapewniły w ciągu ostatnich sześciu miesięcy dobre stałe połączenia w całej Polsce. Do nich należą najlepsze progresje wydajności. Zaoferowali najwyższe prędkości wysyłania w kraju, a także najsilniejszą ewolucję prędkości pobierania od 2019 roku.

grafika

 

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa