UPC zaczyna współpracę z Asta-Net

UPC Polska poszerza zasięg cyfrowych usług o kolejne lokalizacje w Polsce, dzięki umowie o współpracę podpisaną z operatorem Asta-Net. Internet światłowodowy, telewizja 4K i mobilne usługi dotrą dzięki tej współpracy do kolejnych blisko 40 tys. gospodarstw domowych.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
UPC zaczyna współpracę z Asta-Net

Po wejściu w życie umowy usługi zostaną rozszerzone na gospodarstwa domowe z terenu województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Rozwój zasięgu umożliwiają wybudowane przez Asta-Net sieci światłowodowe w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Jak podaje UPC Polska, zasięg tej firmy usług na sieciach POPC, przekracza już 500 tys. gospodarstw.  

- Dostarczając najszybszy światłowodowy internet w Polsce, najlepszą rozrywkę w jakości 4K, usługi mobilne oraz nowoczesne telewizory i smartfony, oferujemy wszystko czego potrzebuje współczesna rodzina oraz biznes - komentuje Jarosław Helman, Out of Footprint Director UPC Polska.

UPC korzysta z tego, że Asta-Net intensywnie rozbudowuje sieć światłowodową na terenie północno-zachodniej części Polski. Spółka - jako pierwsza w Polsce - zrealizowała projekt w ramach drugiego konkursu POPC, umożliwiając dostęp do światłowodu w niemal 250 miejscowościach, podłączając do internetu ponad 17 tysięcy gospodarstw domowych.

Wybudowana w tym projekcie sieć światłowodowa to niemal 800 kilometrów. Obecnie firma jest w trakcie realizacji projektu na terenie Pomorza, który swym zasięgiem obejmie kolejne 21 tysięcy gospodarstw domowych. - Dzięki inwestycjom unijnym byliśmy w stanie diametralnie zmienić model biznesowy, nastawiając się na współpracę z partnerami hurtowymi - powiedział Łukasz Hetman, członek zarządu Asta-Net.

Na koniec trzeciego kwartału 2021 r. UPC Polska miało 1,548 mln klientów i 3,307 mln abonamentów cyfrowych. To oznacza wzrosty w obu tych kategoriach. Bazę abonentów telewizji cyfrowej operator podniósł do poziomu 1,37 mln subskrypcji, a internet przyspieszył 390Mb/s na użytkownika. Firma miała 344,9 mln dolarów przychodów, 83,9 mln dolarów zysku operacyjnego i 44,3 mln dolarów zysku netto.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?