W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę

W ub.r. penetracja internetu w Polsce wyniosła 55,4 proc. W skali roku mocno na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook i YouTube.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z podsumowania ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w ub.r. zasięg internetu w Polsce zwiększył się w o 2 punkty proc. w porównaniu z 2010 roku, osiągając poziom 55,4 proc. W przeliczeniu na populację daje to 16,69 mln użytkowników sieci.

grafika

W ub.r. już co drugi polski internauta miał staż w sieci wynoszący ponad 5 lat. Tylko niecałe 5 proc. użytkowników nie korzystało z internetu w domu. 

W grupach wiekowych 40-59 lat oraz 60 lat i więcej liczba internautów zwiększyła się w skali roku o punkt procentowy. 

Facebooka rozpoznaje już spontanicznie niewiele mniej polskich internautów niż NK.pl, przy czym ten pierwszy serwis mocno zyskał pod tym względem w ciągu roku, a ten drugi - wyraźnie stracił. Jednak NK.pl regularnie odwiedza nadal więcej użytkowników niż Facebooka. Zarówno pod względem rozpoznalności, jak i odwiedzalności spore wzrosty zanotował YouTube. 

Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 27 006 osób, a w tym od stycznia do grudnia 2010 roku - 25 402 osoby. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii