W polskiej telewizji prawie 20 tys. reklam ze Świętym Mikołajem

Od 1 listopada do 26 grudnia Polacy mogli obejrzeć prawie 20 tys. reklam telewizyjnych ze Świętym Mikołajem – wynika z danych TNS OBOP. Najczęściej takie spoty promowały media, książki, płyty i usługi telekomunikacyjne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W monitorowanych przez TNS OBOP kanałach telewizyjnych od 1 listopada do 26 grudnia wyemitowano dokładnie 19 773 spoty wykorzystujące motyw Mikołaja. To o ponad 2,5 tys. więcej niż rok wcześniej.

Najwięcej takich reklam – ponad 1,5 tys. – pokazał w br. Polsat, generując 3 646 GRP w grupie wiekowej powyżej 4. roku życia. Stacja cennikowo zarobiła w ten sposób niecałe 20 mln zł.

grafika

Dominacja Polsatu wśród nadawców „mikołajowych” spotów wynika po części z faktu, że w kanale tym szczególnie często nadawane były świąteczne reklamy Cyfrowego Polsatu, w których pojawiał się Święty Mikołaj (więcej o tych spotach). A właśnie Cyfrowy Polsat na takie reklamy wydał najwięcej ze wszystkich firm – 13,9 mln zł.

Ogółem Święty Mikołaj najczęściej pojawiał się w reklamach mediów, książek i multimediów oraz produktów i ofert telekomunikacyjnych.

grafika

Najwięcej reklam z wizerunkiem Świętego Mikołaja wyemitowanych zostało w weekend poprzedzający Boże Narodzenie. Tylko w sobotę 18 grudnia pokazano prawie 650 takich spotów.

grafika

Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP na grupie 3035 osób w wieku powyżej 4. roku życia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska