SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wavemaker przed Starcomem, GroupM przed Publicis Media. Havas Media z najwyższą dynamiką (raport RECMA z Polski)

Dom mediowy Wavemaker jest największą agencją mediową w Polsce, GroupM największą grupą komunikacyjną,  zaś Havas Media miał najwyższą dynamikę wzrostu rok do roku - wynika z najnowszego rankingu międzynarodowej organizacji RECMA, która podsumowała wyniki za 2017 rok. Przychody 19 sieciowych domów mediowych wzrosły - rok do roku - o 6,2 proc., do  3,865 mld euro.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

RECMA publikuje rankingi w oparciu o dane o obsługiwanych przez agencje budżetach mediowych reklamodawców. Z raportu tej organizacji wynika, że łączne przychody 19 największych sieciowych domów mediowych w Polsce wyniosły w 2017 roku 3,865 mld euro i były wyższe o 6,2 proc. niż rok wcześniej.

Liderem najnowszego rankingu domów mediowych jest dom mediowy Wavemaker (należy do GroupM). RECMA zwraca uwagę, że agencja zawdzięcza pozycję lidera temu, że powstała z połączenia dwóch agencji: MEC i Maxus (w ub.r. MEC miał pozycję nr 2, a Maxus - 14). Jej przychody w ub.r. wyniosły 628 mln euro i były 3 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Wiceliderem rankingu RECMA jest dom mediowy Starcom (Publicis Media), który spadł z ubiegłorocznej lokaty nr 1. Przychody tej agencji wzrosły rok do roku o 4 proc., do 550 mln euro.

Trzecim największym domem mediowym w Polsce jest - podobnie jak rok temu - Mediacom (GroupM). W skali roku przychody tej agencji wzrosły o 6 proc., do 510 mln euro.

Kolejne miejsca w rankingu 10 największych domów mediowych zajmują: Zenith (277 mln euro, wzrost o 9 proc.), Mindshare (258 mln euro, wzrost o 10 proc.), Havas Media (255 mln euro, wzrost o 22 proc.), OMD (199 mln euro, wzrost o 13 proc.), Vizeum (197 mln euro, wzrost o 20 proc.), Initiative (162 mln euro, wzrost o 17 proc.) i  Carat Polska (161 mln euro, wzrost o 5 proc.) i Mediavest/Spark (110 mln euro, wzrost o 1 proc.).

Według raportu RECMA, największą grupą komunikacyjną w Polsce jest GroupM, do której należą Wavemaker, Mediacom i Mindshare. Jej przychody w 2017 roku wyniosły 1,396 mld euro i były wyższe od wyniku za 2016 rok o 5 proc.

Na drugiej pozycji znajduje się Publicis Media (należą do niej m.in. Starcom, Zenith, Spark, Blue449) z przychodami w wysokości 1,081 mld euro, wyższymi w skali roku o 4 proc.

Trzecie miejsce na podium należy do Omnicom Media Group (OMD, Media Direction OMD, PHD Media Direction, PHD). Przychody tej grupy wzrosły wobec 2016 roku o 1 proc., do 385 mln euro.

Kolejne pozycje zajmują: Dentsu Aegis Network (358 mln euro, wzrost o 13 proc.), Havas Media Group (299 mln euro, wzrost o 21 proc.) i IPG Mediabrands (294 mln euro, wzrost o 4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Wavemaker przed Starcomem, GroupM przed Publicis Media. Havas Media z najwyższą dynamiką (raport RECMA z Polski)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nico
a dlaczego RECMA nie uwzględniła DentsuX ? ma kilku dużych klientów, pewnie udział Dentsu by znacząco wzrósł
odpowiedź
User
afc
Interesujące, Value Media w relacji Przychody/zatrudnieni ma współczynnik 0,2 a np. MediaCom 2. Oznacza to, że Value Media ma albo kosmiczną marżowość (10x taką jam MediaCom) albo płaci najgorzej na rynku. Ponieważ druga opcja nie jest możliwa (wystarczy spojrzeć na historię rekrutacji dostępną na Wirtualnych), powstaje pytanie jak to możliwe, że skala dysproporcji jest tak duża?
odpowiedź