Według 38 proc. Polaków w naszym kraju nigdy nie zniknie gotówka

38 proc. Polaków jest zdania, że w Polsce nigdy nie zniknie gotówka (sądzi tak więcej mężczyzn niż kobiet). 17 proc. twierdzi, że z gotówką pożegna się w ciągu najbliższych 20 lat, a najchętniej wybieranym sposobem płatności pozostaje plastikowa karta płatnicza. W 2028 roku płacenie telefonem ma być popularniejsze niż płacenie gotówką - wynika z badania IBRIS.

km
km
Udostępnij artykuł:

W opinii 38 proc. badanych gotówka w Polsce nie zniknie nigdy. Dziesięcioletni okres na wyeliminowanie gotówki uznało za realny 9 proc. pytanych. 17 proc. respondentów uważa, że gotówka zniknie do 2038 roku. Najczęściej zdania, że gotówka pozostanie z nami na zawsze, są najstarsi badani z przedziału wiekowego 50-60 lat.

grafika

Najchętniej wybieranym sposobem płatności teraz i w perspektywie 10 lat pozostaje plastikowa karta płatnicza – chce nią płacić ponad 50 proc. Polaków. Gotówką chce płacić blisko co piąta badana osoba, natomiast za dziesięć lat wybiera ją już tylko 13 proc. respondentów.

Na pytanie "Czym najchętniej płaciłby pan/pani w sklepie za 10 lat?" 15,6 proc. odpowiada, że telefonem, a 15,2 proc. że Blikiem. Oznacza to, że mobilne sposoby płatności będą miały w 2028 roku więcej zwolenników niż płatności gotówkowe.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r., na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?