Wojciech Surmacz odchodzi z „Forbesa”. „Zmęczenie materiału po ‘Kadiszu’”

Dziennikarz Wojciech Surmacz kończy pracę w redakcji magazynu „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska). Kilka miesięcy temu Surmacz napisał głośny tekst „Kadisz za milion dolarów”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W redakcji „Forbesa” Surmacz będzie pracował do końca lutego. - To była nasza wspólna decyzja, na pewno nie ma między nami złej atmosfery. Rozstajemy się za porozumieniem stron - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kazimierz Krupa, redaktor naczelny magazynu.

We wrześniowym numerze „Forbesa” ukazał się artykuł Wojciecha Surmacza „Kadisz za milion dolarów” napisany wspólnie z Nissanem Tzurem. Tekst opisywał, jak gminy żydowskie sprzedają nieruchomości odzyskane wcześniej m.in. od Skarbu Państwa. W listopadzie redakcja przeprosiła za tę publikację oraz zamieściła sprostowanie 15 zawartych w niej nieprawdziwych lub nieścisłych informacji (więcej na ten temat).

Jednocześnie Surmacz za ten artykuł w zeszłym tygodniu otrzymał od Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich nagrodę Watergate za dziennikarstwo śledcze (więcej o tym).

- W związku z sytuacją, jaka zaistniała po publikacji „Kadisza za milion dolarów”, nastąpiło zmęczenie materiału z obu stron - przyznaje Kazimierz Krupa. Zapowiada jednak, że Surmacz może dalej współpracować z „Forbesem”. Z samym dziennikarzem nie udało nam się we wtorek skontaktować.

Wojciech Surmacz pracuje w „Forbesie” od 2011 roku. Wcześniej w latach 2007-2011 był dziennikarzem działu biznes tygodnika „Newsweek Polska”, a w latach 1998 -2007 - reporterem „Pulsu Biznesu”.

W październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Forbesa” wyniosła 24 835 egz. (według ZKDP - zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"