Wszystkie dzienniki zyskały widzów, “Wiadomości” liderem

Wszystkie programy informacyjne głównych stacji telewizyjnych miały w sierpniu br. większą widownią niż rok wcześniej. Najpopularniejsze wśród nich były “Wiadomości”, które jednocześnie zanotowały największy wzrost oglądalności.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

 Średnia widownia “Wiadomości” TVP 1 w zeszłym miesiącu wyniosła 3,62 mln osób i była o 18,32  proc. wyższa niż w analogicznym okresie ub.r., co jest największym wzrostem w zestawieniu – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu znalazły się „Fakty” TVN, które w sierpniu br. oglądało 3,25 mln widzów, czyli więcej o 12,58 proc. niż w sierpniu ub.r. Pod względem udziału w rynku “Fakty” wyprzedziły jednak “Wiadomości” stosunkiem 34,70 proc. do 34,06 proc. z tymże udział dziennika TVN-u wzrósł o 2 pkt. proc., a serwisu Jedynki - o 3,64 pkt. proc. Trzeci w rankingu “Teleexpress”, nadawany w Jedynce, miał w sierpniu br. 3,24 mln widzów, czyli o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Czwartą lokatę w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością na poziomie 1,95 mln osób. Serwis ten zanotował wzrost widowni o 12,18 proc., najniższy w rankingu. Na piątym miejscu uplasowała się „Panorama” TVP 2, emitowana obecnie o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,47 mln widzów i była o 14,22 proc. niższa niż sierpniu 2009 roku, gdy dziennik ten ukazywał się o 22.45.

 W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem oglądalności były “Wiadomości”, na drugim miejscy znalazły się “Fakty”, które zanotowały największy wzrost oglądalności. Spadek dotknął jedynie zajmującą ostatnią pozycję “Panoramę”.

Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem były „Fakty”, które zanotowały największy wzrost widowni. W dół poszła natomiast jedynie oglądalność “Panoramy”.

Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskały emitowane w TVN 24 “Fakty po faktach”, których średnia oglądalność wzrosła o 104 proc. do 615 tys. widzów, a udział wyniósł 5,89 proc. Natomiast „Gościa Wydarzeń” oglądało w Polsat News w sierpniu br. 83 tys. osób, czyli o  91,4 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 0,85 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś