Wydawca „W Sieci” chce mieć kanał edukacyjny na multipleksie

Spółka Apella, wydawca „Gazety Bankowej” i większościowy udziałowiec spółki wydającej tygodnik „W Sieci”, chce mieć własny kanał edukacyjno-poznawczy. Złożyła właśnie wniosek w konkursie na nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Przygotowywana przez Apellę stacja będzie miała charakter edukacyjno-poznawczy ze szczególnym naciskiem na poruszanie kwestii historycznych, gospodarczych, społecznych i popularnonaukowych. Oferta programowa zawierać ma m.in. programy popularyzujące polską kulturę i historię, ale także audycje o lżejszej, poradnikowej formie. Kanał ma być kierowany do widzów powyżej 4. roku życia, w tym także do osób z mniejszych miast i wsi.

- Analizując rynek mediów dostrzegamy wyraźną lukę w ofercie skierowanej do grupy odbiorców - poszukujących rzetelnych opinii i programów o tematyce chociażby społeczno-gospodarczej. Największe stacje telewizyjne usiłują sprzedać widzom programy o znikomej wartości merytorycznej, co powoduje coraz większy niedosyt widzów znużonych monotematycznością. Jestem przekonany, że nowa stacja uruchomiona przez Apellę traktować będzie widzów poważnie i zapewni im to, czego obecnie w telewizji brakuje - mówi Romuald Orzeł, prezes Apelli i były prezes Telewizji Polskiej.

Stacja pokazywać chce programy na licencji jak i produkcje własne oraz programy przygotowane na jej zlecenie. Dwie ostatnie pozycje stanowić będą ok. 40 proc. emisji.

Agencja Apella (dawniej Media SKOK) to spółka zajmująca się reklamą i PR. Obsługuje ona reklamowo SKOK-i. Wydaje też „Gazetę Bankową” i „Tygodnik Podlaski” i jest większościowym udziałowcem Fratrii, wydawcy tygodnika Jacka Karnowskiego „W Sieci” czy portali wPolityce.pl i wNas.pl

- Biorąc pod uwagę, jak wybiórczo media traktują dziś informację, chcemy budować własny, niezależny ośrodek - niezależne i rzetelne media. Zależy nam na dotarciu do zróżnicowanych grup odbiorców - do wszystkich tych, którzy poszukują interesujących treści i wartościowych komentarzy. Jak pokazał przykład „W Sieci”, w odbiorcach mediów opiniotwórczych jest duży potencjał, a Apella i Fratria mają możliwości zainteresowania tak czytelników, jak i widzów - dodaje Orzeł.

Konkurs na ostatnie cztery miejsca na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej KRRiT ogłosiła pod koniec grudnia 2012 roku. Szukała w nim nadawców czterech programów o charakterze: społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Przyjmowanie wniosków w konkursie zakończyło się w poniedziałek 25 lutego br. Dotąd do KRRiT wpłynęło w sumie 12 zgłoszeń (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]