Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez połowy zysku, przychody 68 proc. w górę

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą spółki wydające „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy” przy wzroście wpływów sprzedażowych o 68 proc. do 21,95 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 4,52 do 2,25 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez połowy zysku, przychody 68 proc. w górę
Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Przychody gotówkowe firmy poszły w górę z 12,13 do 20,74 mln zł, a barterowe - z 897 tys. zł do 1,11 mln zł. Wpływy z reklam i eventów wzrosły o 80 proc., a ze sprzedaży egzemplarzowej i e-wydań - o 28 proc.

Wydatki operacyjne grupy PMPG zwiększyły się z 13,22 do 19,61 mln zł, głównie w związku ze wzrostem kosztów usług obcych z 7,94 do 12,3 mln zł i wydatków pracowniczych z 3,38 do 4,49 mln zł.

- Pierwsze półrocze 2022 to przede wszystkim udany proces spłaszczenia struktur redakcyjnych „Wprost” połączony z rozwojem produktu i różnych formatów kontentu wydawniczego. Do oferty B2C na stałe wprowadziliśmy e-tygodnik „Wprost Premium” o tematyce społecznej oraz trzy nowe podcasty: „Wprost Przeciwnie”, „Wprost o Kulturze” i „Niedyskrecje Parlamentarne” - wylicza prezes firmy Katarzyna Gintrowska. - W najbliższych dniach uruchomimy kolejny, nowy serwis tematyczny - zapowiada.

Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 1,91 do 3,18 mln zł, a pozostałe wyniki rentowności zmalały: na poziomie operacyjnym z 3 do 1,96 mln zł, a na poziomie netto - z 4,52 do 2,25 mln zł.

Wyniki sprzed roku podbiły 3 mln zł uzyskanych przez PMPG i jej spółki zależnej z umorzenia spłaty części pożyczek otrzymanych rok wcześniej w ramach tzw. tarczy finansowej. Natomiast w zeszłym półroczu firma dostała spłatę 1 mln zł pożyczki udzielonej spółce zależnej i odwróciła utworzony wcześniej odpis wynoszący 1,2 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/do-rzeczy-wydawca-dywidenda,7169795724924545a ##

Pod koniec lipca PMPG Polskie Media ogłosiła przegląd opcji strategicznych, jedną z nich jest współpraca z potencjalnymi inwestorami. Firma zapowiedziała, że chce rozwijać się przede wszystkim w obszarze cyfrowym. Poprzedni przegląd opcji strategicznych, rozpoczęty w sierpniu 2019 roku, nie przyniósł efektów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style