Yahoo i Google poprawiają umowę

Firmy Yahoo i Google przesłały do Departamentu Sprawiedliwości USApoprawioną wersję swojej umowy reklamowej.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przypomnijmy, że w czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letniąumowę, w ramach której Google miałoby umieszczać tekstowe reklamyna stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.

Poprawione zapisy umowy zakładają skrócenie okresu jejobowiązywania z 10 do 2 lat - informuje w swoim internetowymwydaniu The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródłazaznajomione ze sprawą.

Poza tym kwota jaką Yahoo mogłoby zarobić z reklam umieszczanychna jego stronach przez Google miałaby zostać ograniczona do 25procent własnych dochodów Yahoo z reklam w wyszukiwarkach.Wcześniej Yahoo miało mieć tutaj pełną swobodę. Reklamodawcy Googlemieliby też możliwość wyboru czy chcą się promować na stronachYahoo.

Celem skorygowania umowy jest uzyskanie zielonego światła na jejwprowadzenie w życie od prowadzącego dochodzenie w tej sprawieDepartamentu Sprawiedliwości USA.

Jeśli nowe propozycje zostaną zaakceptowane przez regulatorów,będą one oznaczać znacznie mniejsze zyski dla Yahoo. Firmazakładała wcześniej, że w pierwszym roku obowiązywania umowy zarobina niej od 250 do 450 milionów dolarów. Teraz analitycy szacują, żemoże to być tylko od 80 do 100 milionów dolarów.

źródło: WSJ.com

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"