Yahoo i Google poprawiają umowę

Firmy Yahoo i Google przesłały do Departamentu Sprawiedliwości USApoprawioną wersję swojej umowy reklamowej.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przypomnijmy, że w czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letniąumowę, w ramach której Google miałoby umieszczać tekstowe reklamyna stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.

Poprawione zapisy umowy zakładają skrócenie okresu jejobowiązywania z 10 do 2 lat - informuje w swoim internetowymwydaniu The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródłazaznajomione ze sprawą.

Poza tym kwota jaką Yahoo mogłoby zarobić z reklam umieszczanychna jego stronach przez Google miałaby zostać ograniczona do 25procent własnych dochodów Yahoo z reklam w wyszukiwarkach.Wcześniej Yahoo miało mieć tutaj pełną swobodę. Reklamodawcy Googlemieliby też możliwość wyboru czy chcą się promować na stronachYahoo.

Celem skorygowania umowy jest uzyskanie zielonego światła na jejwprowadzenie w życie od prowadzącego dochodzenie w tej sprawieDepartamentu Sprawiedliwości USA.

Jeśli nowe propozycje zostaną zaakceptowane przez regulatorów,będą one oznaczać znacznie mniejsze zyski dla Yahoo. Firmazakładała wcześniej, że w pierwszym roku obowiązywania umowy zarobina niej od 250 do 450 milionów dolarów. Teraz analitycy szacują, żemoże to być tylko od 80 do 100 milionów dolarów.

źródło: WSJ.com

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji