Za 40 mln dolarów Google kupuje od Fossil technologie smartwatchy

Koncern Google kupił od Fossil technologie związane z rozwojem inteligentnych zegarków, przejął też część zespołu inżynierów tej firmy. Wartość transakcji wynosi 40 mln dolarów i ma pomóc Google w dalszym rozwoju platformy Wear OS oraz wprowadzeniu na rynek nowych własnych smartwatchy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Za 40 mln dolarów Google kupuje od Fossil technologie smartwatchy

Firma Fossil jest producentem zegarków obecnym na rynku od 35 lat, w swojej ofercie ma także urządzenia z segmentu smartwatchy. Spółka zawarła porozumienie z koncernem Google w sprawie transferu niektórych swoich technologii.

W ramach umowy Fossil przekaże Google część opracowanych przez siebie rozwiązań dotyczących inteligentnych zegarków. Obie strony nie zdradzają szczegółowo o jakie technologie chodzi.

Wartość transakcji ma wynosić 40 mln dol. Wraz z zakupem rozwiązań opracowanych przez Fossil Google ma przejąć tworzących je inżynierów z laboratorium badawczo – rozwojowego.

Według zachodnich mediów technologicznych kupując zasoby Fossila Google chce uniknąć konieczności opracowywania pewnych własnych technologii w segmencie smartwatchy i oprzeć się na rozwiązaniach partnera. Ostatecznie zaś Google zamierza wejść w konkurencję z Apple, który obecnie z ofertą zegarków Apple Watch jest liderem w obszarze inteligentnych zegarków.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu