Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Odzieżowa platforma e-commerce'owa Zalando kupiła większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, globalnej marce mediowej z zakresu mody i lifestylu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Firmy nie ujawniają wartości transakcji. W wydanym komunikacie informują, że celem obu firm jest objęcie pozycji lidera w zakresie angażowania i inspirowania klientów. "Połączenie sił oraz wykorzystanie wzajemnie uzupełniających się atutów – kulturowego znaczenia marki Highsnobiety, jej autorytetu w dziedzinie mody, wiedzy i umiejętności storytellingu z know-how Zalando w obszarze e-commerce, a także z możliwościami operacyjnymi platformy – będzie stanowiło duży krok w kierunku realizacji tego planu" - napisano. Zaznaczono, że Highsnobiety będzie kontynuować niezależną działalność.

Highsnobiety jako kreatywny konsultant strategiczny, wesprze Zalando w rozwijaniu nowych, inspirujących przestrzeni i formatów na platformie. Dołączenie Highsnobiety do Zalando, ma pozwolić na wykorzystanie wiedzy i zasobów platformy do rozwoju własnych możliwości w zakresie e-commerce.

Marka Highsnobiety została założona w Berlinie w 2005 roku przez Davida Fischera, jako blog zapowiadający trend wzajemnego przenikania się streetwearu z luksusową modą.  Dziś Highsnobiety to działalność wydawnicza, doradztwo kreatywne i platforma handlowa. Marka zalicza się do najbardziej wpływowych globalnych głosów mówiących o luksusie w nowym ujęciu i szeroko pojętej kulturze.

Współpraca z Highsnobiety ma przyspieszyć realizację ambicji Zalando, aby stać się najlepszym miejscem dla streetwearu, nowoczesnego luksusu i źródłem inspiracji modowych, zwłaszcza dla młodszych, podążających za modą konsumentów.

W ramach umowy Highsnobiety zachowa swoją autonomię redakcyjną i kuratorską, a działalność wydawnicza i agencyjna pozostanie w pełni niezależna. Highsnobiety będzie nadal kierowane przez dwóch dyrektorów zarządzających, Davida Fischera i Jürgena Hopfgartnera, a założyciel David Fischer zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.

Strony uzgodniły też, że nie będą ujawniać szczegółów finansowych. Przy tej transakcji, Highsnobiety korzystało z doradztwa Liontree, V14 - Vogel, Heerma & Waitz oraz Taxess. Natomiast Zalando doradzały firmy White&Case, PwC i McKinsey.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski