Zbieranie opinii konsumentów wyzwaniem dla marketerów

Marketerzy chcący lepiej zrozumieć swoich klientów mogą sporo zyskać na zbieraniu ich opinii. Nie jest to jednak dla nich proste zadanie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z przeprowadzonego w czerwcu 2015 r. przez firmę SurveyMe badania wśród 2,5 tys. firm na świecie wynika, że dla 1/3 z nich największym wyzwaniem jeśli chodzi o zbieranie opinii klientów jest aby wiedzieć o co należy ich zapytać.

Respondenci wskazywali także na ograniczenia czasowe, związane z samym przeprowadzeniem badania (20 proc.), opracowaniem pytań (17 proc.) oraz analizą już zebranych opinii (14 proc.). Dla 12 proc. problem stanowią koszty, a tylko 10 proc. nie widzi tutaj żadnych wyzwań.

grafika

Dla marketerów ważne jest zrozumienie, że konsumenci zrezygnują z usług firmy, która ma kiepską obsługę klienta. Potwierdza to badanie Aspect i Conversion Research z października 2015 r., w którym ponad połowa internautów z USA właśnie dlatego zakończyła współpracę z przedsiębiorstwem działającym w handlu.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej