Związek zawodowy pracowników Trójki sprzeciwia się zwolnieniu Jerzego Sosnowskiego

Wieloletni dziennikarz radiowej Trójki Jerzy Sosnowski został wczoraj zwolniony z Polskiego Radia. Nadawca nie komentuje rozwiązania umowy, ale związki zawodowe wyrażają sprzeciw wobec decyzji zarządu spółki.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
Związek zawodowy pracowników Trójki sprzeciwia się zwolnieniu Jerzego Sosnowskiego
Jerzy Sosnowski

Dziennikarz poinformował, że wypowiedzenie umowy to jednostronna decyzja władz Polskiego Radia. - Pozostaje mi podziękować Państwu za sobotnie wspólne podróże Trójkowym Wehikułem Czasu, za wieczorny wspólny namysł w „Klubach Trójki” i za zdarzające się parę razy do roku zabawy w „Literackim Biurze Śledczym” - napisał na blogu Jerzy Sosnowski.

Z radiową Trójką Jerzy Sosnowski był związany od 2001 roku (z przerwą od września 2007 roku do kwietnia 2009 roku). Był jednym z gospodarzy wieczornego pasma „Klub Trójki” oraz prowadził programy kulturalne „Literackie Biuro Śledcze” i „Trójkowy Znak Jakości”. Pełnił też funkcję kierownika redakcji. Wcześniej pracował w Telewizji Polskiej, m.in. jako szef publicystyki kulturalnej TVP1 i dziennikarz „Pegaza”. Jako krytyk i historyk literatury współpracuje z kwartalnikiem „Więź” i TVP Kultura.

- Polskie Radio nie komentuje wspomnianej decyzji. Na tym etapie nie udziela też żadnych dodatkowych informacji - informuje portal Wirtualnemedia.pl agencja promocji Polskiego Radia. Na razie nie wiadomo, kto zastąpi dziennikarza w pasmach, w których nadawano prowadzone przez niego audycje.

W sprawie zwolnienia dziennikarza wieczorem wypowiedział się Zarząd Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programów Trzeciego i Drugiego Polskiego Radia, którego Jerzy Sosnowski był przewodniczącym. W komunikacie przesłanym do redakcji portalu Wirtualnemedia.pl związkowcy stanowczo sprzeciwiają się decyzji zarządu Polskiego Radia.

- Szanujemy prawo władz PR SA do dokonywania zmian personalnych i programowych, uważamy jednak, że pozbawienie Jerzego Sosnowskiego możliwości pracy na rzecz dobra Programu Trzeciego i jego Słuchaczy oraz Polskiego Radia nie ma merytorycznych podstaw. Nie zostały one w sposób przekonujący wyrażone w piśmie informującym o zamiarze wypowiedzenia umowy z Jerzym Sosnowskim przekazanym Zarządowi naszego Związku - czytamy w oświadczeniu.

- Piszemy to w chwili, gdy słuchalność Trójki znajduje się na najwyższym poziomie w historii prowadzenia badań na ten temat. Zwolnienie Jerzego Sosnowskiego uznajemy więc za wielką stratę nie tylko dla Programu Trzeciego, ale całego Polskiego Radia - dodają związkowcy, podkreślając, że Sosnowski jest dla wielu pracowników Polskiego Radia „wzorem rzetelności dziennikarskiej oraz otwartości umysłu i tolerancji dla odmiennych poglądów”.

Warto dodać, że w 2010 roku jako szef związku zawodowego pracowników skupiających pracowników PR 3 Jerzy Sosnowski także został odsunięty od anteny po krytyce kierownictwa pod rządami Jacka Sobali.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/oplata-audiowizualna-ma-wynosic-15-zl-miesiecznie-media-publiczne-dalej-z-reklamami ##

Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, polecenie zwolnienia Jerzego Sosnowskiego było jednym z powodów złożenia przez Paulinę Stolarek-Marat rezygnacji z funkcji dyrektora Trójki. - Chciałam Trójki niesłużącej partykularnym bądź politycznym celom, rozwijającej się w nawiązaniu do jej najlepszych, twórczych tradycji. Nie udało się - tłumaczyła Stolarek-Marat. Zarząd spółki szuka nowego dyrektora, rozgłośnią kieruje na razie wicedyrektor Szymon Sławiński.Jednym z kandydatów jest Roman Rogowiecki, a propozycję objęcia tego stanowiska odrzuciła dziennikarka Agnieszka Burzyńska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały