Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów w lipcu br. były o 1 proc. niższe niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast z jej uwzględnieniem były już o 3,9 proc. wyższe. Wynika to z faktu, że wydatki na autopromocję zwiększyły o 37,1 proc.
>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę Wśród czołowych tytułów największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwa czasopisma Wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” - 89,2 proc., i „Twój Styl” - 67 proc. „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam 30,6 proc. więcej niż w lipcu ub.r.
>>> „Twój Styl” liderem w I półroczu br., „Sukces” o 22 proc. w dół Natomiast nieznaczne wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły liderujące w zestawieniu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 4,6 proc., i „Wprost” (AWR Wprost) - 9,8 proc. W przypadku „Muratora” (Murator) wzrost wyniósł 6,4 proc., a w przypadku „Tele Programu” - 0,9 proc.

>>> „Tele Tydzień” poniżej miliona, rośnie tylko „Program TV” Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła z reklam 15,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) - 17,4 proc. mniej, a „Gala” (G+J Polska) - 10,8 proc. mniej. Natomiast przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. stanowiły tylko 35,6 proc. wpływów z lipca ub.r., przez co tygodnik wypadł z czołowej dziesiątki.











