Maj 2012: TVN liderem, TVP1 spadła na trzecie miejsce

Najchętniej oglądaną stacją w maju br. zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej była telewizja TVN. Wszystkie kanały z czołówki jednak zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciły kanały TVP.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, w maju br. z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji awansowała stacja TVN. Jej udział wyniósł 15,66 proc., ale kanał ten pomimo awansu zanotował spadek o 0,07 pkt. proc. względem maja 2011 roku.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował także Polsat, którego udział wyniósł 14,85 proc. i zmalał tylko o 0,01 pkt. Proc.

Na trzecie miejsce z pierwszego spadła Jedynka. Jej udział zmalał najbardziej w czołówce rankingu, bo o aż 3,42 pkt. proc. i wyniósł 14,65 proc. Czwarta bez zmian była Dwójka. Jej wynik spadł o 1,26 pkt. proc. do 12,51 proc.

Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TV4 (wzrost o 0,20 pkt. proc.),TVN 7 (o 0,67 pkt. proc) oraz TV Puls (o 0,33 pkt. proc.) zajmujące od siódmego do dziewiątego miejsca w zestawieniu. Kanały te jednak nadawane są w ramach sygnału drugiego multipleksu telewizji nadziemnej (MUX-2), który w ostatnim roku znacznie poszerzył swój zasięg w kraju.

W grupie komercyjnej 16-49 kolejność w czołówce była taka sama, jak przed rokiem. Liderem pozostał TVN z udziałem w kwietniu br. na poziomie 16,63 proc. po spadku o 0,86 pkt. proc. Na drugim miejscu uplasował się Polsat (16,46 proc. udziału, spadek o 0,31 pkt. proc.). Kolejne pozycję zajęły: TVP1 (10,98 proc., - 2,80 pkt. proc.) i TVP2 (10,68 proc., - 1,57 pkt. proc.).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach liderem także pozostał TVN z wynikiem na poziomie 18,87 proc. Stacja ta zanotował jednak spadek o aż 1,23 proc. Drugi był Polsat (15,08 proc. udziału, spadek o 0,66 pkt. proc.). Dalej znalazły się TVP1 i TVP2, które zanotowały wyniki poniżej 10 proc.

  Największą widownię w telewizji w maju br. miał nadawany w TVP2 serial “M jak miłość”, którego najchętniej oglądany odcinek zgromadził aż 7,23 mln widzów. Hitem TVP1 był serial “Ranczo” (6,36 mln oglądających), najwięcej widzów w Polsacie miał festiwal „Sopot TOPtrendy 2012” (3,44 mln), a w TVN - “Fakty” (4,15 mln).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu