Marcos de Quinto, global chief marketing officer odchodzi z Coca-Coli

Marcos de Quinto, global chief marketing officer koncernu Coca-Cola, który odpowiada za wprowadzenie platformy komunikacyjnej „Taste the feeling”, odchodzi z firmy.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Coca-Cola w czwartek ogłosiła wprowadzenie znaczących zmian w strukturze zarządzania koncernem. Od teraz marketing, obsługa klienta i strategia zostaną skonsolidowane i zarządzane będą przez chief growth officera raportującego do Jamesa Quincey.

Quincey jest obecnie dyrektorem operacyjnym firmy, ale z początkiem maja zastąpi Muhtara Kenta, który przechodzi na emeryturę.

Stanowisko chief growth officera obejmie z kolei Francisco Crespo, który w Coca-Coli pracuje od 28 lat. Obecnie jest szefem Coca-Coli w Meksyku.

Marcos de Quinto pracę w koncernie Coca-Coli rozpoczął w 1982 roku w dziale marketingu w Hiszpanii. W 1988 roku rozstał się z firmą na 2 lata. Funkcję globalnego CMO koncernu objął na początku 2015 roku, po 14 latach bycia szefem oddziału Coca-Cola Iberia (obejmującego Portugalię i Hiszpanię).

W wydanym oświadczeniu Coca-Cola poinformowała, że Marcos de Quinto postanowił odejść na emeryturę, twierdząc, że pozostawia po sobie „silne dziedzictwo, ponieważ odpowiada za odrodzenie się nowej jakości reklam Coca-Coli”.

Zmiany w przywództwie koncernu oznaczają, że Coca-Cola nie będzie mieć globalnego szefa marketingu - po raz pierwszy w historii marki od 1993 roku, kiedy stanowisko to utworzono.

Przedstawiciele firmy w wydanym oświadczeniu zapewniają, że marketing na poziomie globalnym będzie kluczową częścią zespołu zarządzanego przez Francisco Crespo, chief growth officera. Decyzje o tym, kto będzie w tym zespole pełnić kluczowe role mają zapaść w najbliższych miesiącach.

Dodatkowo w strukturze koncernu utworzone zostaje stanowisko chief innovation officera, Obejmie je Robert Long, obecnie VP-R&D.

Jak podaje Coca-Cola, największą zmianą w strategii marketingowej marki wprowadzoną przez Marcosa de Quinto, jako globalnego szefa marketingu koncernu było zakończenie kampanii „Open Happiness” w 2016 roku i wprowadzenie nowej platformy komunikacji „Taste the feeling”. Nowa kampania odsunęła niejako markę od wyniosłych, opartych na ideałach reklam i skierowała komunikację na działania skoncentrowane bardziej na produktowym podejściu, takie, w których to marka jest w centrum uwagi.

To właśnie Marcos de Quinto wprowadził do komunikacji marki zmianę polegającą na tym, że wszystkie warianty Coca-Coli promowane są razem, w jednych kampaniach i reklamach, zamiast tworzenia odrębnych działań dla każdego z wariantu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"