Marketerzy: liczba kliknięć to najważniejszy efekt kampanii internetowej

Pomimo powszechnej opinii o tym, że kliknięcia (click-through) nie w pełni pokazują skuteczność internetowych reklam, dla wielu marketerów wciąż są one najważniejszym kryterium oceny.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego w marcu tego roku przez Chief Marketer wynika, że 60 proc. amerykańskich marketerów mierzy skuteczność interaktywnego marketingu kliknięciami.

48,7 proc. respondentów wskazało tutaj na pozyskiwanie potencjalnych klientów (lead generation), 45,6 proc. na 'response rate', 40,0 proc. na wzrost sprzedaży, a tylko 38,4 proc. na wskaźnik ROI (zwrot z inwestycji).

grafika

Podobnie wykazało badanie Collective, gdzie kliknięcia były najpowszechniejszym miernikiem skuteczności sieci reklamowych, wykorzystywanym przez 64 proc. pytanych reklamodawców.

grafika

Z kolei w ogólnoświatowym badaniu CMO Council marketerów co prawda nie pytano konkretnie o kliknięcia, ale stwierdzili oni, że najczęściej mierzą skuteczność swoich internetowych kampanii liczbą odwiedzin i rejestracji oraz pochodzeniem ruchu.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów