Mastercard uruchomił nową sieć reklamową

Firma Mastercard uruchomiła Commerce Media, sieć reklamową opartą na danych z 160 mld transakcji w 2024 r. Rozwiązanie obejmuje 25 tys. reklamodawców i 500 mln konsumentów na świecie.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Mastercard uruchomił nową sieć reklamową
Nowa sieć reklamowa Mastercard

Mastercard ogłosił start Mastercard Commerce Media, nowej globalnej sieci reklamowej, która wykorzystuje dane z ponad 160 mld transakcji przetworzonych w 2024 r.

Sieć obejmuje już 25 tys. reklamodawców i dociera do 500 mln konsumentów na całym świecie. Według Mastercard, rozwiązanie pozwala uzyskać nawet 22-krotny zwrot z wydatków reklamowych (ROAS) w różnych branżach, takich jak handel detaliczny, podróże, rozrywka czy gastronomia.

Nowa platforma działa zarówno w kanałach własnych Mastercard, jak i u partnerów – banków oraz wydawców treści. Współpraca z Citi, WPP, American Airlines i Microsoft ma zapewnić dalszy rozwój ekosystemu. Mastercard podkreśla, że Commerce Media pozwala na precyzyjne targetowanie reklam dzięki analizie rzeczywistych zachowań zakupowych użytkowników.

Sieci retail media się rozwijają

W ostatnich latach sieci retail media dynamicznie się rozwijają – według prognoz eMarketer, do 2028 r. wydatki w tym segmencie sięgną 100 mld dol.

Mastercard Commerce Media ma wyróżniać się na tle konkurencji dzięki szerokiemu zasięgowi i zaawansowanej technologii atrybucji. Platforma umożliwia przypisanie konwersji zarówno do zakupów online, jak i stacjonarnych, co jest rzadkością wśród innych sieci reklamowych.

Mastercard zapowiada dalszą ekspansję Commerce Media, w tym integrację z nowymi kanałami dystrybucji, takimi jak punkty sprzedaży i portfele cyfrowe. Planowane są także głębsze integracje z istniejącymi rozwiązaniami Mastercard w 2026 r. i kolejnych latach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"