Matki wiedzą, że dla rozwoju emocjonalnego dziecka najważniejsze są jego pierwsze trzy lata

Zdaniem matek to rozwój emocjonalny dziecka jest tym, który przynosi największą radość. Zdecydowana większość z nich zdaje sobie sprawę, że 3 pierwsze lata maluszka są kluczowe dla jego rozwoju emocjonalnego - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:
Matki wiedzą, że dla rozwoju emocjonalnego dziecka najważniejsze są jego pierwsze trzy lata
fot. Shutterstock.com

92 proc. mam zdaje sobie sprawę, że 3 pierwsze lata życia są kluczowe dla rozwoju emocjonalnego ich dzieci.

Według 79 proc. mam rozwój fizyczny dziecka jest najłatwiej zaobserwować, ale najwięcej z nich (45 proc.) uważa, że rozwój emocjonalny jest tym, który przynosi największą radość.

82 proc. mam uważa, że momenty w rozwoju dziecka, które najbardziej zapadają w pamięć, dotyczą rozwoju fizyczno-intelektualnego. Natomiast 21 proc. z nich wskazało aspekty społeczno-emocjonalne.

Mamy, niezależnie od wieku ich dziecka, zgadzają się, że pierwszy krok jest najważniejszym kamieniem milowym w rozwoju dziecka (61 proc.). Pierwszy krok jest szczególnie często wymieniany przez mamy dzieci w wieku 13-18 i 25-36 miesięcy. Drugim ważnym kamieniem milowym jest pierwszy gest czułości (40 proc.).

39 proc. wszystkich mam definiuje rozwój emocjonalny jako wyrażanie emocji/uczuć (głównie okazywanie miłości i więzi emocjonalne z bliskimi).

Prawie wszystkie mamy (98 proc.) uważają, że moment karmienia jest ważny dla rozwoju emocjonalnego dziecka. 99 proc. mam zgadza się ze stwierdzeniem, że posiłki spożywane razem są ważne dla tworzenia pozytywnych relacji w rodzinie, a prawie połowa mam jako sposób okazywania miłości wskazuje dbanie o to, czym karmią dziecko.

Niemal wszystkie mamy zgadzają się, że rodzice mają największy wpływ na rozwój emocjonalny dziecka, natomiast mamy dzieci w wieku 3-6 miesięcy podkreślają częściej od innych znaczenie rodzeństwa (71 proc.).

Badanie "Postrzeganie rozwoju emocjonalnego dziecka" zostało zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie marki Bebiko 2 w dniach 3-8 września 2014 r. metodą CAWI wśród 757 matek dzieci w wieku od 3 do 36 miesiąca życia (próba reprezentatywna pod względem demograficznym).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online