Na początku listopada 2021 r. Facebook oficjalnie potwierdził, że zmienia nazwę korporacyjną na Meta (pod nową nazwą funkcjonuje od początku grudnia). Jego szef Mark Zuckerberg zaprezentował wówczas, jak będzie można korzystać z metawersum - projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości, który ma jego zdaniem być następcą mobilnego internetu.
Według planów metawersum ma stanowić inną jakość niż gry w środowisku VR, które znamy obecnie. Ma to być alternatywna rzeczywistość, w której użytkownicy otrzymają możliwość funkcjonowania na różnych poziomach aktywności posługując się awatarami. W wizji Facebooka w metawersum wszyscy będziemy wchodzić w interakcje w kombinacji świata cyfrowego i fizycznego. Cyfrowe reprezentacje nas samych będą jeść, rozmawiać, umawiać się na randki, robić zakupy i nie tylko.

Czytaj także: Śniadanie z motorniczą w reklamie śniadań z McDonald’s
Hamburgery w metawersum
W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci zwracali zgodnie uwagę na to, że metawersum stworzy dla marek zupełnie nowe możliwości biznesowe.
Teraz okazuje się, że na nadejście wirtualnego świata szykują się najwięksi gracze z różnych segmentów, wśród nich jest także sieć restauracji McDonald’s.
Z informacji podanych w internecie wynika, że koncern złożył w USA 10 nowych wniosków patentowych oraz tych dotyczących ochrony znaków towarowych.

Dokumenty mają świadczyć o tym, że McDonald’s zamierza w przyszłości być aktywnym graczem w metawersum, uruchamiając tam wirtualne odpowiedniki swoich restauracji.
Czytaj także: McDonald's zmienia w USA dom mediowy na Publicis
W założeniach użytkownicy nadchodzącego świata VR mogliby odwiedzać lokale McDonald’s w metawersum i zamawiać tam posiłki, które później docierałyby do nich do domu w fizycznej formie.
Niektóre wnioski złożone przez McDonald’s dotyczą także rozwijającej się dynamicznie technologii tokenów NFT. To może sugerować oferowanie przez sieć unikalnych produktów cyfrowych dla fanów marki.
W dokumentacji jest także mowa o możliwości organizowania przez firmę specjalnych wydarzeń, m.in. koncertów pod marką McCafe.











