Mecze Euro 2016 śledzi od 1,79 do 14,35 mln widzów. Hitami pojedynki Polaków

Mecze Euro 2016 - transmitowane w kanałach otwartych (TVP1, Polsat i Polsat Sport) - ogląda 1,79 do 14,35 mln widzów. Dotychczas największą telewizyjną widownię zgromadziły spotkania reprezentacji Polski.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Mecze Euro 2016 śledzi od 1,79 do 14,35 mln widzów. Hitami pojedynki Polaków
Brawurowa parada Łukasza Fabiańskiego. Foto: PAP/EPA/TVP

Polsat i Polsat Sport każdego dnia transmitowały po jednym meczu Euro 2016 z fazy grupowej. Obie stacje pokazują również wybrane pojedynki 1/8 finału. Dodatkowo wszystkie spotkania Polaków oglądać można w TVP1 (stacja ta pokazała do poniedziałku również mecz otwarcia).

Do tej pory rozgrywania Euro 2016 zdecydowanie najwięcej widzów zgromadziły mecze polskiej reprezentacji. Pojedynek z Niemcami - rozegrany 16 czerwca br. - na antenie TVP1, Polsatu i Polsatu Sport oglądało łącznie 14,35 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Przełożyło się to na 80,89 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 85,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Podium uzupełnia mecz polskiej reprezentacji z Irlandią Północną z 12 czerwca br. - na trzech antenach miał 12 mln widzów (odpowiednio 77,59 proc. i 80,63 proc. udziału).

Na czwartym miejscu uplasowało się spotkanie 1/8 finału ze Szwajcarią, wygranego przez Polaków po rzutach karnych 5:4. Śledziło go w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport 11,93 mln widzów, czyli najmniej wśród wszystkich pojedynków reprezentacji Polski podczas Euro 2016.

Mecz ten miał jednak najwyższe udziały w rynku telewizyjnym spośród wszystkich transmisji - odpowiednio 85,85 proc. i 88,52 proc.Przypomnijmy, że mecze grupowe naszej reprezentacji rozgrywane były w późniejszych godzinach (18.00 bądź 21.00), a spotkanie ze Szwajcarią rozpoczęło się w sobotę o 15.

Topową piątkę uzupełnia inaugurujący mecz Euro 2016, rozegrany 10 czerwca br. pomiędzy Francją, a Rumunią - łącznie śledziło go 7,77 mln widzów TVP1, Polsatu i Polsatu Sport (odpowiednio 52,48 proc. i 56,67 proc. udziału).

Widownia pozostałych spotkań, emitowanych w samym Polsacie i Polsacie Sport wynosiła od 1,79 mln osób (mecz Włochy-Szwecja) do 4,01 mln (pojedynek Rosja-Walia).

grafika

Wszystkie powyższe mecze pokazywane były również na antenie Polsatu Sport 2 HD, ale stacja ta (podobnie, jak Polsat Sport 3 HD) nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?