Wpływy Mediacapu wzrosły o 52 proc., wynik netto 877 tys. zł w dół. LTTM z 12,8 mln zł przychodów

W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 51,6 proc. do 32,03 mln zł i zysku EBITDA o 53 proc. do 2,6 mln zł, a jego wynik netto zmalał z 661 tys. zł zysku do 216 tys. zł straty. Grupa LTTM, obejmująca sieci partnerskie LifeTube, TalentMedia, Gamellon, zanotowała 12,8 mln zł przychodów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy Mediacapu wzrosły o 52 proc., wynik netto 877 tys. zł w dół. LTTM z 12,8 mln zł przychodów
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Skokowy wzrost przychodów Mediacapu to efekt przejęć zrealizowanych w br. Wiosną należąca do niego spółka TalentMedia za 9,23 mln zł kupiła 79 proc. udziałów LifeTube’a, a już w październiku - za 3 mln zł 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Natomiast Medicap w połowie br. w ramach podwyższenia kapitału zakładowego TalentMedia przejął 576 udziałów firmy za 2,29 mln zł, a na początku listopada kupił kolejne 555 udziałów jej udziałów za 3,27 mln zł. W efekcie udział Mediacapu z kapitale TalentMedia zwiększył się z 51 do 77 proc.

- Wzrost skali działalności to efekt drugiego kwartału z rzędu, w którym konsolidujemy wynik przejętego przez nas w marcu LifeTube - największego gracza na Polskim rynku youtuberów. Lato było okresem intensywnej pracy strategicznej i operacyjnej nad integracją nowej struktury oraz kolejnym przejęciem - sieci Gamellon, skoncentrowanej na influencerach gamingowych - opisał zarząd Mediacapu w liście do akcjonariuszy.

Wraz z przejęciem Gamellonu utworzono grupę influencer marketingu LTTM, do której oprócz trzech sieci partnerskich kontrolowanych przez Mediacap należą dwie nowe marki: HubYT do kreowania kampanii z youtuberami oraz Mellon Media odpowiedzialny za produkcję własnych formatów na YouTube'a.

W minionym kwartale grupa LTTM zanotowała12,8 mln zł przychodów. - Jest to około trzykrotnie więcej niż TalentMedia wypracowały w zeszłym roku samodzielnie oraz 19 proc. więcej niż zeszłoroczny wynik proforma TalentMedia i Lifetube - opisał zarząd Mediacapu. - LTTM stał się największym przychodowo biznesem w grupie, ale nie kontrybuuje dotychczas znacząco do wyniku finansowego, w trzecim kwartale LTTM wypracowało 0,5 mln zł wyniku EBITDA. Wierzymy, że pozycja lidera intensywnie rosnącego rynku influencer marketingu pomoże wypracować rentowność w kolejnych latach - dodał.

Strata wskutek kosztów finansowych

W trzech kwartałach br. przychody Mediacapu wyniosły 82,54 mln zł, co wobec 58,78 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 40,4 proc. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 10 tys. do 1,04 mln zł, a zysk operacyjny z 663 tys. zł do 1,66 mln zł.

W górę oba wskaźniki rentowności poszły także w minionym kwartale. Pogorszyły się natomiast wynik netto: w trzecim kwartale z 661 tys. zł zysku do 216 tys. zł straty, a w trzech kwartałach z 216 tys. zł zysku do 128 tys. zł straty.

Przesądziły o tym koszty finansowe, które w trzech kwartałach br. wyniosły 1,38 mln zł, a tylko w minionym kwartale 1,04 mln zł.

grafika

Wpływy Grupy S/F 23 proc. w górę

W pionie marketingowym przychody Mediacapu zwiększyły się w skali roku o 55 proc. do 65,19 mln zł w trzech kwartałach br., a zysk EBITDA - z 2,13 do 2,74 mln zł.

Do Mediacapu oprócz TalentMedia, LifeTube’a i Gamellona należą agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost tworzące Grupę S/F. Firma podała, że wpływy Grupy S/F w minionym kwartale były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej. - Co uzyskaliśmy między innymi dzięki wyższej sprzedaży Booost. Skala i liczba projektów realizowanych w ramach Grupy S/F dla takich graczy jak Plus, Plush czy Aldi powinna przełożyć się na dwucyfrowy wzrost przychodów i EBITDA w całym 2019 roku - zaznaczył zarząd firmy.

grafika

Pion danych Mediacapu w ujęciu trzech kwartałów zanotował wzrost wpływów z 16,72 do 17,34 mln zł oraz zysku EBITDA z 719 tys. zł do 2,99 mln zł. Przychody IQS w zeszłym kwartale zwiększyły się o 6 proc.

- To kolejny kwartał, w którym sprzedaż bardziej marżowych produktów Opinie.pl rośnie względem tradycyjnych badań, co przekłada się na wzrost EBITDA, która wyniosła w trzecim kwartale 0,8 mln zł (28 proc. r/r) - opisał zarząd Mediacapu. - W Plastream kontynuowaliśmy rozwój modułów Plastream Retail oraz Plastream Fashion. Ponieważ komercjalizacja zajmie więcej czasu i pochłonie więcej nakładów niż początkowo zakładaliśmy, wystąpiliśmy o dofinansowanie w programie szybkiej ścieżki NCBiR, a jednocześnie w listopadzie podjęliśmy poszukiwanie partnera zewnętrznego - dodano.

grafika

Mediacap liczy na wyższą rentowność w 2020 roku

Pod koniec października Mediacap zaciągnął kredyt inwestycyjny w wysokości 2,37 mln do spłaty przez pięć lat w związku z kupnem kolejnych udziałów TalentMedia i przejęciem Gamellon przez TalentMedia. Natomiast w lipcu br. TalentMedia wziął 6,75 mln zł kredytu (ma go spłacić do lipca 2024 roku) na częściowe sfinansowanie kupna LifeTube’a.

- Na koniec roku Grupa Mediacap będzie bardzo odmieniona względem końcówki zeszłego roku. Przychody, jakie wypracujemy w całym 2019 - prawie dwukrotnie wyższe niż jeszcze 2-3 lata temu - będą pochodziły w dużej mierze z influencer marketingu - podkreśla zarząd firmy.

- Nasz wynik finansowy natomiast powstaje nadal przede wszystkim w ugruntowanych zespołach reklamy i badań rynku, które też rozwijają się i zwiększają efektywność działania. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku pełna integracja Grupy i przeszczepienie ekspertyzy między zespołami przyczyni się do tego, że za tegorocznym wzrostem skali przychodów, przyszły rok przyniesie wyższą rentowność całej Grupy - opisały władze Mediacapu.

Firma jest notowana na głównym rynku warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji jej kurs wynosił 2,29 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 42,2 mln zł. Prezesem i większościowym akcjonariuszem spółki (ma 52,9 proc. kapitału) jest Jacek Olechowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"