Mediacap ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 1,25 mln zł straty. „Wynik nie odzwierciedla bardzo dobrej kondycji biznesu”

W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 16,6 proc. do 19,2 mln zł oraz 1,25 mln zł straty netto (wobec 701 tys. zł straty rok wcześniej). - Wynik ten nie odzwierciedla jednak bardzo dobrej kondycji biznesu, a jedynie pokazuje nierównomierne rozłożenie rozliczenia projektów w ciągu roku obrotowego - zapewnia zarząd firmy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 1,25 mln zł straty. „Wynik nie odzwierciedla bardzo dobrej kondycji biznesu”
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Koszty operacyjne Mediacapu zwiększyły się z 17,49 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 20,72 mln zł w zeszłym kwartale (to 18,4 proc. w górę). Wydatki na usługi obce wzrosły z 12,11 do 14,17 mln zł, a na wynagrodzenia - z 3,49 do 4 mln zł.

W konsekwencji strata firmy ze sprzedaży pogłębiła się z 1,03 do 1,52 mln zł, strata brutto - z 886 tys. zł do 1,52 mln zł, a strata netto - z 701 tys. zł do 1,25 mln zł.

- Wynik ten nie odzwierciedla jednak bardzo dobrej kondycji biznesu, a jedynie pokazuje nierównomierne rozłożenie rozliczenia projektów w ciągu roku obrotowego - zapewnił zarząd Mediacapu w liście do interesariuszy.

„Skokowy wzrost przychodów po przejęciu LifeTube’a”

- Do wspólnej siedziby dołączyło blisko pięćdziesięciu pracowników LifeTube. Integracja operacyjna LifeTube i TalentMedia już trwa i choć na poziomie zysku będziemy musieli poczekać na jej wyraźny efekt do drugiej połowy rok, to już w kolejnym kwartale widoczny będzie skokowy wzrost przychodów - zapowiedział zarząd Mediacapu.

Z kolei w grudniu ub.r. firma za 1,8 mln zł przejęła 28 proc. udziałów agencji marketingu gamingowego Gameset. - Udało nam się m.in. podpisać list intencyjny z dwoma podmiotami zagranicznymi pod kątem utworzenia międzynarodowej sieci. Obecnie negocjujemy term-sheet pierwszych przejęć, których chcielibyśmy dokonać jeszcze w 2019 - zapowiedziały władze Mediacapu.

grafika

Segment marketingowy: wpływy 20 proc. w górę, strata EBITDA

W pionie marketingowym przychody sprzedażowe do zewnętrznych podmiotów zwiększyły się w skali roku z 11,9 do 14,27 mln zł, czyli o 19,9 proc. Natomiast wynik EBITDA zmalał z 777 tys. zł zysku do 425 tys. zł straty, a wynik finalny - z 344 tys. zł zysku do 993 tys. zł straty.

Do tego segmentu należą TalentMedia oraz Grupa S/F obejmująca agencje reklamowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab i uruchomioną w połowie ub.r. Booost.

Mediacap podał, że sama Grupa S/F osiągnęła wzrost przychodów o 16 proc., m.in. dzięki realizacji kolejnych kampanii, m.in. dla marek Plus, Plush czy Aldi. - Niższa EBITDA (-0,02 mln zł) nie odzwierciedla doskonałej kondycji tego biznesu. W skali całego roku spodziewamy się dwucyfrowego wzrostu biznesu i zysków. Przejściowo, do straty przyczyniła się działalność Booost, w której jednak jesteśmy już bardzo blisko przejścia do pozytywnej rentowności - zapewnił zarząd firmy.

grafika

Pion big data rentowny dzięki Opinie.pl

Natomiast pion danych (obejmujący m.in. firmę badawczą IQS oraz platformy technologiczne Plastream i Opinie.pl) przy wzroście wpływów ze sprzedaży zewnętrznej z 4,57 do 4,93 mln zł osiągnął poprawę wyniku EBITDA z 905 tys. zł straty do 286 tys. zł zysku.

- Poprawa wyniku to efekt m.in. większej sprzedaży bardziej marżowych produktów Opinie.pl względem mniej rentownych rozwiązań konsultingowych. Nowe technologie ważą w tym obszarze coraz więcej, a do technologicznej oferty Opinie.pl dołączył Netdive - zaawansowane narzędzie do analizy treści w internecie. Użycie sieci neuronowych, big data i machine learning przez naszych analityków stwarza nowe możliwości połączenia danych z ekspertyzą specjalistów od interpretacji wyników badań - komentuje zarząd Mediacapu.

- Plastream jest coraz bliżej wprowadzenia automatycznej kasy w sieci Żabka. Stała umowa jeszcze przed nami, ale współpraca z siecią przekłada się już na pozytywny wynik EBITDA, a pierwsze urządzenie ma stanąć w sieci jeszcze w tym roku. To bezpośrednio przełoży się na wzrost wartości Plastream - zapowiedziały władze firmy.

grafika

Większościowym akcjonariuszem Mediacapu jest jego prezes Jacek Olechowski, ma walory stanowiące 52,56 proc. kapitału spółki. W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej kurs firmy wynosił 1,88 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 34,63 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów