W Mediapanelu rusza pomiar treści audio i wideo, na początek u pięciu wydawców

Od 24 marca w ramach Mediapanelu, jednoźródłowego badania mediów realizowanego przez Gemius i Polskie Badania Internetu, będzie prowadzony pomiar treści audio i wideo w internecie. Na początek obejmie pięciu wydawców.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wydawcy na potrzeby pomiaru treści audio i wideo w ramach Mediapanelu wydzielają brandy, czyli konkretne serwisy i aplikacje (np. Ipla, Tok FM, Open FM). Dane prezentowane będą w podziale na treści audio i wideo, z rozróżnieniem na materiały emitowane w modelu na żądanie (on demand) oraz linearnym (broadcast).

Dodatkowo w modelu linearnym wyróżnione zostaną stacje telewizyjne i programy radiowe. Pozwala to na uwzględnianie danych z platform wideo (np. WP Pilot) w oglądalności koncesjonowanych stacji telewizyjnych oraz danych z platform audio (np. Eska GO) w słuchalności programów radiowych.

Badanie obejmie pomiar oglądalności i słuchalności zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych. Dane prezentowane będą w ramach standardowych wskaźników badania Mediapanel, takich jak zasięg (reach), realni użytkownicy (real users), kontakty (views) oraz średni czas na użytkownika (ATS).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-przed-wp-i-rasp-interia-i-o2-ze-wzrostami-w-dol-netflix-i-se-pl-mediapanel-z-lutego,7170370013615745a ##

24 marca zostaną podane wyniki za dzień poprzedni. Kolejne udostępniane będą codziennie, tak jak pozostałe dane z Mediapanelu.

W pomiarze pięciu wydawców, niebawem kolejni

Początkowo audio i wideo treści audio i wideo obejmie pięciu wydawców: Grupę RMF, Grupę Agora, Grupę Wirtualna Polska, Grupę Polsat - Interia oraz Grupę ZPR Media.

Grupa wydawców będzie sukcesywnie rozszerzana, obecnie w trakcie wdrażania pomiary jest m.in. Ringier Axel Springer Polska

Natomiast od 1 lipca br. wyniki uwzględniać będą także playery, na których wydawcy nie umieszczą skryptów pomiarowych. Będzie to tzw. pomiar nieaudytowany, analogiczny do pomiaru serwisów i aplikacji w badaniu Mediapanel.

- Uruchomienie badania jest odpowiedzią nie tylko na rosnącą popularność serwisów wideo i audio, ale również na zwiększającą się konsumpcję mediów tradycyjnych za pośrednictwem internetu. Ponieważ wraz za konsumentami podążają reklamodawcy, siłą rzeczy są oni zainteresowani zwiększeniem wydatków reklamowych w tych kanałach. Projekt uruchomiliśmy dzięki wspólnym wysiłkom: zaangażowaniu wydawców-wspólników PBI oraz ciężkiej, ponad rocznej pracy wykonanej przez zespoły PBI oraz Gemius - mówi Paweł Laskowski, prezes PBI.

- Pomiar treści audio i wideo jest integralną częścią badania Mediapanel. Najpierw dołączymy do badania wydawców audytowanych. Następnie, wydawców nieobjętych naszym badaniem site-centric. W drugiej połowie roku będziemy dalej rozwijać badanie zgodnie z zaprezentowanym planem - zapowiada.

- Wdrożenie pomiaru treści audio i wideo do badania Mediapanel otwiera istotny etap w jego rozwoju - podkreśla Aleksandra Załęska, koordynująca zespół realizujący badanie po stronie Gemius. - Udostępnienie danych na temat oglądalności i słuchalności w internecie pozwoli wydawcom w kompleksowy sposób przyglądać się własnym odbiorcom, szacować zasięg całej grupy, a w konsekwencji optymalizować swoją ofertę. Reklamodawcy natomiast zyskają cenne informacje, przydatne do bardziej precyzyjnego planowania mediów - dodaje.

Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., zastąpił poprzednie badanie internetu w Polsce prowadzone przez Gemiusa i PBI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji