Messi, Neymar i Lewandowski najczęstszym tematem rozmów polskich fanów futbolu w social media

Facebook jest najpopularniejszym kanałem społecznościowym wśród polskich kibiców piłki nożnej. Prawie połowa korzysta z social media podczas oglądania transmisji meczów w telewizji - wynika z badania Mortar i Prime Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Kibice w całej Europie chętnie i aktywnie korzystają z nowych kanałów komunikacji. Najpopularniejszym kanałem pozostaje Facebook, którego używa w skali Europy 63% fanów futbolu. W samej Polsce jest to kanał nr 1 dla prawie 3/4 badanych (73%), co stawia nas na czwartym miejscu za Włochami (81%), Rumunią (78%) oraz Portugalią (77%). Na drugim miejscu fani piłki nożnej w Europie wskazują YouTube (13%), a na trzecim miejscu uplasował się Twitter (8%).

Pytani o powody korzystania z mediów społecznościowych, fani futbolu są zgodni – najważniejszym z nich jest "bycie na bieżąco" jeśli chodzi o przebieg i wyniki meczów. W skali Europy odpowiedziało tak 64%, podczas gdy w samej Polsce - 74% badanych.

Kibice chętnie dzielą się emocjami w mediach społecznościowych podczas oglądania meczów w telewizji, ale rzadko robią to, gdy oglądają mecz na żywo, na stadionie. Prawie połowa polskich fanów (46%) deklaruje, że umieszcza wpisy nawet 2 razy w trakcie oglądania transmisji meczu. Najaktywniejsi są w tym zakresie Hiszpanie, z których co czwarty (24%) umieszcza co najmniej 4 wpisy podczas śledzenia transmisji meczów w TV. Ta aktywność zdecydowanie spada gdy śledzimy rozgrywki na żywo, na stadionie - prawie połowa polskich fanów piłki nożnej (45%) deklaruje, że w tym czasie nigdy nie umieszcza wpisów w swoich kanałach social media.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/komentator-e-sportu-piotr-izak-skowyrski-sprawozdawca-z-meczu-pilkarskiego-polska-holandia-w-serwisie-tvp ##

Dla kibiców ważna jest możliwość stałego połączenia z internetem podczas oglądania meczu na stadionie. 66% ankietowanych Polaków oczekuje dostępności Wi-Fi na wszystkich stadionach. Podobnie odpowiadają kibice w skali Europy (69%). Najbardziej tym rozwiązaniem są zainteresowani Włosi (80%) i Portugalczycy (78%), a najmniej - Niemcy (39%).

Fani futbolu nie wyobrażają sobie mediów społecznościowych bez ulubionych piłkarzy. Na pytanie, czy zawodnicy powinni być obecni w nowoczesnych kanałach komunikacji, pozytywnie odpowiedziało 81% Polaków. Najbardziej spragnieni stałego kontaktu z idolami są Turcy (93%), a najmniej - Anglicy (50%).

Analiza treści kanałów social media pokazała natomiast, o których piłkarzach i klubach piłkarskich fani najczęściej rozmawiają w kanałach społecznościowych. W Polsce na pierwszym miejscu uplasował się Leo Messi, który pokonał w tej klasyfikacji Neymara i Roberta Lewandowskiego. O dużej popularności polskiego napastnika na arenie międzynarodowej może świadczyć fakt, że znalazł się on wśród najpopularniejszych piłkarzy w dziesięciu spośród szesnastu analizowanych narodowości w Europie. Mianem drużyny, której występy wzbudzają największe zainteresowanie Polaków w mediach społecznościowych, może pochwalić się FC Barcelona, która wyprzedziła w tym zestawieniu Real Madryt i Chelsea Londyn.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-i-polsat-moga-zarobic-na-euro-2016-nawet-55-mln-zl-opinie_1 ##

W ramach badania sprawdzono także, które wydarzenia w historii europejskiej piłki klubowej cieszyły się największym zainteresowaniem w kanałach społecznościowych. Polscy fani najbardziej aktywni byli podczas ubiegłorocznego finału Ligi Mistrzów pomiędzy FC Barceloną a Juventusem Turyn. Drugi pod tym względem był finał z 2014 r., kiedy Real Madryt pokonał po dogrywce Atletico Madryt i zdobył swój dziesiąty tytuł. Trzecim najpopularniejszym spotkaniem był półfinałowy pojedynek Bayernu Monachium z FC Barceloną w sezonie 2012/13.

Badanie "The Social Fanalytics Report" zostało przeprowadzone przez firmę Mortar dla MasterCard na próbie 5 tys. respondentów z 16 krajów Europy (Anglia, Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Izrael, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Turcja, Szwecja, Włochy, Ukraina). Drugą część badania, tj. analizę rozmów w social media, przeprowadziła na zlecenie MasterCard firma Prime Research w kanałach społecznościowych w ww. 16 krajach europejskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące