Głównym celem plebiscytu „Korona Smakosza” jest promocja stołecznych lokali gastronomicznych oraz wyłonienie tych, które cieszą się największą sympatią wśród klientów. Głosujący będą oceniać restauracje w 9 kategoriach:
- smak potraw
- wystrój lokalu
- jakość obsługi
- atmosfera
- lokal na spotkania z przyjaciółmi
- lokal na wyjścia rodzinne
- lokal na romantyczny wieczór
- lokal na lunch
- lokal z najlepszą relacją jakość – cena
W sumie w dniach 18, 19 i 20 października mieszkańcy stolicy będą mogli odwiedzić, aż 242 lokale gastronomiczne i oddać głosy na te ulubione, przy okazji degustując serwowane w nich potrawy tańsze o aż 50%. Stołeczne restauracje, bary i kawiarnie biorące udział w akcji są oznaczone specjalnymi plakatami ze znakiem „Korona Smakosza”. Ich pełną listę będzie można również znaleźć na stronie www.koronasmakosza.pl oraz poniżej.

Nagrody w konkursie są przewidziane zarówno dla klientów, jak i restauratorów. Restauracja, która otrzyma najwięcej głosów w wyszczególnionych kategoriach, zdobędzie „Koronę Smakosza” oraz bony na zakupy w hali MAKRO. Osoby, które wezmą udział w plebiscycie, będą mogły zdobyć cenne nagrody takie jak: telewizor, ekspress do kawy i parowar.
Korona Smakosza to pierwszy plebiscyt kulinarny, w którym organizatorzy głos oddają w ręce konsumentów. Patronat medialny nad akcją objęły redakcje stołecznej Gazety Wyborczej, warszawa.gazeta.pl oraz Gazeta Co Jest Grane.
Więcej informacji na temat akcji znaleźć można na stronie www.koronasmakosza.pl.
LISTA LOKALI BIORĄCYCH UDZIAŁ W AKCJI "WEEKEND ZA PÓŁ CENY" I "PLEBISCYCIE KORONA SMAKOSZA"
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2012 roku sprzedaż na poziomie około 32 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2012 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.












