Decathlon w ub.r. wypracował w Polsce 2,99 mld zł przychodów sprzedażowych, o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej (2,72 mld). To dla firmy kolejny zdecydowanie wzrostowy rok. W 2022 roku zanotowała 2,41 mld wpływów, a w 2021 r. – 2,12 mld.
66 sklepów stacjonarnych Decathlon, coraz więcej z usług
Spółka zwiększa sprzedaż m.in. dlatego, że wciąż rozwija sieć swoich sklepów stacjonarnych. Na koniec 2024 roku miała ich 66, a w ciągu roku uruchomiła trzy: w Gorzowie Wielkopolskim, Łodzi i Warszawie. Tymczasem na koniec 2020 roku należało do niej 60 placówek sprzedażowych, a trzy lata wcześniej – 47 (przełożyło się to na 1,49 mld zł przychodów w 2017 roku).

Firma ma też dwa magazyny oraz sklep internetowy. W sprawozdaniach nie podaje, jaką część przychodów wypracowuje w internecie. W sierpniu br. jej platforma, jako strona www i aplikacja mobilna, przyciągnęła 3,85 mln użytkowników (co dało 12,83 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 33 sekundy (dane z Mediapanelu).
Zdecydowaną większość przychodów Decathlona zapewnia sprzedaż towarów i materiałów, czyli odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych. Przy czym w tym obszarze w ub.r. nastąpił spadek: z 2,57 do 2,48 mld zł.
Natomiast wpływy z produktów i usług poszybowały ze 153,1 do 513,7 mln zł. Firma nie podaje struktury tych przychodów, natomiast mogą składać się na nie usługi towarzyszące handlowi, czyli m.in. ubezpieczenia, pożyczki i oferowane producentom opcje reklamowe.
Decathlon zatrudnia 3,3 tys. osób
Na działalność operacyjną spółka przeznaczyła 2,9 mld zł, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem (2,64 mld), z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w górę z 1,84 do 1,98 mld.

Natomiast wydatki na usługi obce wzrosły z 404,08 do 464,31 mln zł, na wynagrodzenia – z 227,41 do 266,23 mln, zaś te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze minimalnie zmalały: z 60,95 do 60,92 mln.
Średnioroczne zatrudnienie w firmie zwiększyło się z 3 136 do 3 279. Liczba pracowników sklepów wzrosła z 2 396 do 2 451, kierowników sklepów i sektorów – z 445 do 489, a pracowników umysłowych – z 294 do 337.

Spółka więcej niż rok wcześniej wydała też na amortyzację (w górę z 41,29 do 48,02 mln zł), zużycie materiałów i energii (z 29,98 do 32,75 mln) oraz podatki i opłaty (z 16,88 do 20,87 mln).
Jej pozostałe koszty operacyjne wzrosły z 5 do 5,78 mln zł (z czego strata z rozchodu niefinansowych aktywów trwałych z 2,05 do 3,13 mln), kwota naliczonego podatku dochodowego – z 21,81 do 24,57 mln, a koszty finansowe zmalały z 3,5 do 2,68 mln.
Na zakup środków trwałych przeznaczyła 67,35 mln zł. – Główną pozycję stanowiły roboty budowlane i wykończeniowe związane z otwarciem i modernizacją sklepów oraz magazynu, a także zakup urządzeń i wyposażenia do wspomnianych sklepów, w tym meble, kasy fiskalne, system antykradzieżowy oraz system wideo nadzoru, urządzenia i programy informatyczne – wyliczono w sprawozdaniu.

Z drugiej strony przychody finansowe Decathlona, w całości z odsetek od innych spółek w ramach koncernu, poszły w górę z 5,29 do 10,25 mln zł.
Kolejna dywidenda od Decathlona
Spółka osiągnęła wzrost zysku operacyjnego z 92,52 do 103,8 mln zł i zysku netto z 72,5 do 86,81 mln. To jej rekordowy zysk: w 2022 roku zarobiła na czysto 73,48 mln, rok wcześniej – 69,39 mln, w 2020 roku – 54,14 mln, a w 2019 roku – 43,94 mln.
Cały zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na dywidendę (jedynym udziałowcem firmy jest Decathlon Société Européenne). Do właściciela trafiły też w całości zyski z poprzednich kilku lat (w 2022 roku dodano jeszcze 22,88 mln zł z kapitału zapasowego).











