We wrześniu 2013 roku liderujący w rankingu kanał MiniMini+ zanotował wzrost udziału względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 16,7 proc. do poziomu 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. We wrześniu 2012 roku stacja ta była trzecia.
Na drugą pozycję spadł Disney Channel, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,7 proc. do 0,63 proc.
Natomiast na ostatnią lokatę podium (z miejsca piątego) awansował Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu wzrósł o 8,3 proc. i uplasował się na poziomie 0,59 proc.
Na wysokich pozycjach (ósmej i dziewiątej) znalazły się nadające dopiero od 2011 roku, a monitorowane od lutego br. roku stacje Nickelodeon HD i Nick Jr. Pierwszy z tych kanałów miał 0,25 proc. udziału, a drugi - 0,23 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 136,8 proc., pochwalić się mógł zajmujący ostatnie miejsce kanał BBC CBeebies. Średni miesięczny udział tej stacji we wrześniu 2013 roku wyniósł 0,09 proc.

Z kolei największy spadek odnotował Cartoon Network, który spadł z miejsca drugiego na piąte. W badanym miesiącu wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 47,7 proc. do 0,38 proc.
W grupie wiekowej 4-12 lat liderem był Disney Channel (5,45 proc. udziału; spadek o 5,9 proc.), który rok wcześniej był jednak drugi. Z czwartej na drugą lokatę awansował kanał MiniMini+ (5,19 proc., do góry o 10,9 proc.). Natomiast z szóstej na trzecią pozycję awansował Disney Junior (4,48 proc., + 17,8 proc.).
Największym wzrostem (o 130,7 proc.) pochwalić się mógł kanał BBC CBeebies. Z kolei najwięcej stracił tutaj Cartoon Network - było to aż 53,0 proc.
Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych we wrześniu 2013 roku zgromadził film „Gdzie jest Nemo?”, który na antenie Disney Channel obejrzało 260 tys. widzów. Ogółem w rankingu top 10 programów najwięcej, bo aż sześć miejsc zajęły pozycje nadane przez MiniMini+. Trzy lokaty zajęły programy z anteny Disney Channel, a jedną - Disney Junior.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.











