Mniej chętnych na auta elektryczne w Polsce. Liderem Tesla

Sprzedaż samochodów napędzanych wyłącznie energią elektryczną, dostarczaną przez akumulatory trakcyjne (BEV) spadła w 2024 roku względem 2023 roku - wynika z analizy Instytutu Badan Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Mniej chętnych na auta elektryczne w Polsce. Liderem Tesla
fot. shutterstock

W grudniu 2024 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 1 739 nowych aut osobowych napędzanych wyłącznie energią elektryczną. To o 47 proc. więcej niż miesiąc wcześniej i o 2 proc. więcej w stosunku do grudnia roku 2023. Samar wskazuje, że po słabszych poprzednich miesiącach wynik ten może nieco zaskakiwać - na ożywienie rynku w końcówce roku mogły wpłynąć takie czynniki, jak m.in. okres wyprzedaży aut z kończącego się rocznika i związane z tym rabaty na nowe samochody. 

W całym 2024 roku w Polsce zarejestrowano 16 563 takie auta, to 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Według Samaru wpływ na ostateczny wynik miało z pewnością wstrzymanie dopłat do zakupu aut w tzw. ścieżce leasingowej programu „Mój elektryk”. Nabór wniosków został zawieszony formalnie z końcem sierpnia ubiegłego roku, a ze względu na wyczerpanie środków został całkowicie zamknięty z końcem roku.

Ranking najpopularniejszych marek elektryków w 2024 roku otwiera Tesla (4461 aut), a tuż za nią plasuje się Mercedes (1640). Podium zamyka Volvo (1265 aut).
Kolejne miejsca zajmują: BMW (1241), Audi (1019), Kia (1018), Volkswagen (791), Nissan (598), Hyundai (520), Renault (405). 

Z kolei w czołówce najpopularniejszych modeli BEV w Polsce w ub.r. znalazły się: Tesla Model Y (2272 auta), Tesla Model 3 (2136), Volvo EX30 (1070).
Kolejne miejsca należą do: Audi Q4 e-tron (702), Mercedes EQA (471), Nissan Leaf (449), KIA EV6 (431), MG4 (401), BMW serii 4 (388), KIA Niro (379). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

ZFPR zmienił siedzibę. Już nie mieści się w biurowcu Agory

ZFPR zmienił siedzibę. Już nie mieści się w biurowcu Agory

Znany nadawca zamyka kanał na TikToku po trzech dniach. Oskarżenia o seksizm

Znany nadawca zamyka kanał na TikToku po trzech dniach. Oskarżenia o seksizm

Dezinformacja wokół sabotażu polskich linii kolejowych. Apel z ministerstwa

Dezinformacja wokół sabotażu polskich linii kolejowych. Apel z ministerstwa

Tarczyński w nowej kampanii produktowej Paluszków Exclusive

Tarczyński w nowej kampanii produktowej Paluszków Exclusive

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Serwis Super Mamy stawia na wideo

Serwis Super Mamy stawia na wideo