W odpowiedzi na rozwój rynku reklamy dedykowanej na tablety oraz brak miarodajnych informacji na temat nowego obszaru promocji już po raz drugi przyjrzeliśmy prasie na tablety. Przeanalizowaliśmy wszystkie formaty reklamowe, które reklamodawcy zamieścili w e-wydaniach w listopadzie 2013 roku. Na podstawie zebranych informacji opracowaliśmy najnowsze wydanie badania tendencji reklamowych na polskim rynku tabletowym.
Pierwsza obserwacja z zestawienia wyników monitoringu październikowego i listopadowego, to brak zmian w udziale reklam komercyjnych (77,6%) i autopromocji (22,4%). Dużym plusem reklamy autopromocyjnej jest natomiast jej interaktywność, bo 41% to rich media, kreacje angażujące użytkownika, pokazujące możliwości i funkcje tabletów.
Mniej chętnie po rich media sięgają jednak reklamodawcy komercyjni. W listopadzie pięć firm/marek zdecydowało się na wyemitowanie tego typu kampanii, co stanowi 10,8% wszystkich reklam. Szkoda, bo formaty rich mediowe mają większy potencjał oddziaływania na odbiorcę niż formaty standardowe, co dodatkowo koreluje z lepszymi wynikami kampanii. Ponadto, są to nie tylko kreacje bardziej atrakcyjne wizualnie, ale i lepiej zapamiętywane przez odbiorców.

Z wyemitowanych w listopadzie tabletowych kampanii rich mediowych, na uwagę zasługuje kreacja Volvo, która uzupełniona została o formularz leadowy, kampania marki piwowarskiej Żywiec oraz interaktywna reklama ekspresów do kawy DeLonghi. Jednak mimo ciekawych przykładowych realizacji rich media, wciąż dominuje reklama statyczna(83%). Inne obecne w tabletach formaty, to kreacje z załączonym video (1,4%) oraz automatycznie uruchamiane video (4,9%).
Dane z monitoringu przeprowadzonego w listopadzie potwierdzają, że najpopularniejszym typem reklamy na tablety jest full page(89,7%), half page to 7,3%, a inne typy reklamy to niespełna 3%.
Raport dotyczący rynku reklamy na tablety został opracowany w oparciu o analizę 50 aktualnych e-wydań, wśród których znalazły się dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki oraz jeden kwartalnik.

Adrino jest siecią reklamową specjalizującą się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych na urządzeniach przenośnych. W ofercie sieci znajdują się przede wszystkim produkty i rozwiązania dla reklamodawców oraz unikalne produkty dla wydawców serwisów mobilnych i właścicieli aplikacji. Adrino jest członkiem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.











