MONITORING REKLAM W WYDANIACH TABLETOWYCH – LISTOPAD 2013

Reklamy operatorów sieci cieszą się w Polsce największą popularnością i sympatią użytkowników mediów, ale w listopadzie czytelnicy e-wydań zobaczyli tylko cztery kampanie branży telekomunikacyjnej. To prawie 60 procentowy spadek w dół w porównaniu do października. W reklamę na tablety inwestuje natomiast branża motoryzacyjna, która coraz częściej sięga po niestandardowe formaty – kreacje z video i rich media.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W odpowiedzi na rozwój rynku reklamy dedykowanej na tablety oraz brak miarodajnych informacji na temat nowego obszaru promocji już po raz drugi przyjrzeliśmy prasie na tablety. Przeanalizowaliśmy wszystkie formaty reklamowe, które reklamodawcy zamieścili w e-wydaniach w listopadzie 2013 roku. Na podstawie zebranych informacji opracowaliśmy najnowsze wydanie badania tendencji reklamowych na polskim rynku tabletowym.

Pierwsza obserwacja z zestawienia wyników monitoringu październikowego i listopadowego, to brak zmian w udziale reklam komercyjnych (77,6%) i autopromocji (22,4%). Dużym plusem reklamy autopromocyjnej jest natomiast jej interaktywność, bo 41% to rich media, kreacje angażujące użytkownika, pokazujące możliwości i funkcje tabletów.

Mniej chętnie po rich media sięgają jednak reklamodawcy komercyjni. W listopadzie pięć firm/marek zdecydowało się na wyemitowanie tego typu kampanii, co stanowi 10,8% wszystkich reklam. Szkoda, bo formaty rich mediowe mają większy potencjał oddziaływania na odbiorcę niż formaty standardowe, co dodatkowo koreluje z lepszymi wynikami kampanii. Ponadto, są to nie tylko kreacje bardziej atrakcyjne wizualnie, ale i lepiej zapamiętywane przez odbiorców.

Z wyemitowanych w listopadzie tabletowych kampanii rich mediowych, na uwagę zasługuje kreacja Volvo, która uzupełniona została o formularz leadowy, kampania marki piwowarskiej Żywiec oraz interaktywna reklama ekspresów do kawy DeLonghi. Jednak mimo ciekawych przykładowych realizacji rich media, wciąż dominuje reklama statyczna(83%). Inne obecne w tabletach formaty, to kreacje z załączonym video (1,4%) oraz automatycznie uruchamiane video (4,9%). 

Dane z monitoringu przeprowadzonego w listopadzie potwierdzają, że najpopularniejszym typem reklamy na tablety jest full page(89,7%), half page to 7,3%, a inne typy reklamy to niespełna 3%.

Raport dotyczący rynku reklamy na tablety został opracowany w oparciu o analizę 50 aktualnych e-wydań, wśród których znalazły się dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki oraz jeden kwartalnik.

Adrino jest siecią reklamową specjalizującą się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych na urządzeniach przenośnych. W ofercie sieci znajdują się przede wszystkim produkty i rozwiązania dla reklamodawców oraz unikalne produkty dla wydawców serwisów mobilnych i właścicieli aplikacji. Adrino jest członkiem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele