Motorola nagrodziła najlepsze prace spośród 20 laureatów czwartej edycji konkursu "Diversity" czyli "Różnorodność", skierowanego do uczniów szkół średnich w całej Polsce. Celem Motoroli jest zachęcanie młodzieży, a szczególnie dziewcząt, do rozważenia wyboru studiów informatycznych i pokazanie im, że przyszła praca w tym środowisku zawodowym może być atrakcyjna. Ceremonia rozdania nagród odbyła się już tradycyjnie w auli Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
W tegorocznej edycji konkursu Motoroli wzięło udział ponad 1300 uczniów z całej Polski, w tym ponad 50% dziewcząt, których zadaniem było stworzenie strony internetowej o dowolnej tematyce z zakresu komunikacji. Otrzymano 268 zgłoszeń ze 151 szkół z całej Polski, z których powstało 168 projektów stron internetowych, o 95 więcej niż w roku ubiegłym. Finałowa dwudziestka tegorocznych laureatów reprezentuje szkoły z następujących miast i miejscowości: Bochnia, Kołobrzeg, Kraków, Legnica, Olkusz, Rzeszów, Sokołów Podlaski, Świątniki Górne, Świnoujście, Warszawa i Włoszakowice. Od czterech lat liczba młodzieży uczestniczącej w konkursie rośnie o ok. 100%, co jest dowodem na bogactwo talentów młodych inżynierów.

"Bazując na doświadczeniu, Motorola stawia na różnorodność wykształcenia, doświadczenia, pochodzenia i płci, i chce mieć swój udział w kreowaniu karier młodych ludzi, tworzeniu świetnych, twórczych zespołów. Motorola chce przełamywać stereotypy, bo tylko w ten sposób można zaspakajać potrzeby coraz bardziej różnorodnych klientów", powiedział Paul Hancock, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie. "Dla inżyniera oprogramowania, podejmującego pracę w dużej międzynarodowej korporacji otwierają się perspektywy uczestniczenia w procesie tworzenia innowacyjnych rozwiązań w świecie technologii. Poszerzają się horyzonty i możliwości. W tym procesie nie powinno zabraknąć kobiet, których udział wpływa na atmosferę pracy, jej efektywność i kreatywność", podsumował Paul Hancock.

Jury, złożone z przedstawicieli wyższych krakowskich uczelni, kuratorium, przedstawicieli mediów oraz pracowników Motoroli, przyznało 4 nagrody, spośród 20 finałowych projektów. Nagrody przyznano w kategoriach:
najciekawsze potraktowanie tematu dla uczniów II Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie, pod kierunkiem opiekuna pana Bogdana Franczyka za projekt "Komunikacja". Autorami projektu są: Agnieszka Maja Bury, Dominika Porowska, Agata Skoczylas, Mirosław Różycki, Damian Pajda, Marcin Rzepka. Każdy uczestnik otrzymał przenośną pamięć flash (interfejs USB).
najciekawsza szata graficzna dla uczniów II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w Legnicy pod kierunkiem opiekuna pani Marii Kaszczyc za projekt "Szał ciau, czyli mowa ciała". Autorami projektu są: Dorota Brania, Marta Duda, Katarzyna Huk, Anna Kubas, Agnieszka Łukasiewicz, Katarzyna Tubielewicz Każdy uczestnik otrzymał klawiaturę i mysz optyczną (zestaw bezprzewodowy).

najbardziej przyjazny interfejs dla użytkownika dla uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Bartłomieja Nowodworskiego w Krakowie pod kierunkiem pani Małgorzaty Kuźnik - Urban za projekt "Komunikacja Między Zwierzętami". Autorami projektu są: Mateusz Trebus, Maciej Czekaj, Anna Obrączka, Maciej Cieśla, Katarzyna Machalica, Małgorzata Czekierda Każdy uczestnik otrzymał przenośny odtwarzacz MP3 z pamięcią flash.
najbardziej zaawansowany technicznie projekt dla uczniów Zespołu Szkół w Świątnikach Górnych pod kierunkiem pana Andrzeja Bujas za projekt "Komunikacja przez Technologię". Autorami projektu są: Joanna Cholewa, Agnieszka Cudak, Przemysław Młynarczyk, Łukasz Topa; Każdy uczestnik otrzymał zestaw głośników komputerowych 5.1 wraz z kartą dźwiękową 5.1
Dodatkowo, zgromadzona podczas ceremonii publiczność, wyłoniła zwycięzcę w kategorii najlepsza prezentacja. Nagrodę otrzymał projekt pt. "Komunikacja", zrealizowany przez uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Kazimierza Wielkiego w Olkuszu pod kierunkiem pana Artura Trepki. Autorami projektu są: Małgorzata Murat, Marta Milka, Grzegorz Trepka, Łukasz Kurdziel.

Tworzenie oprogramowania jest pracą typowo zespołową i wymaga zarówno umiejętności myślenia abstrakcyjnego, jak i zdolności analitycznych. Prace młodzieży wspomagali programiści Krakowskiego Ośrodka Oprogramowania Motoroli, którzy przeprowadzili na stronach internetowych programu "Diversity" www.diversity.pl cykl dziewięciu warsztatów obejmujących zagadnienia tworzenia stron WWW - m.in. metodologia i testowanie projektu, bazy danych, języki programowania HTML, DHTML, Java Script.











