Portal parabola.cz podał, że w koncesjach trzech pierwszych stacji zapisano, że emisja ma się odbywać w pierwszej kolejności na rynku niemieckim, a w przyszłości także czeskim, słowackim, polskim, estońskim, litewskim i łotewskim. W licencji Music Box Sexy od razu zapisano emisję w Polsce, Czechach, Słowacji i Niemczech.
Analogiczne zapisy widnieją w udzielonych niedawno licencjach na nadawanie Music Box Hits, Music Box Dance i Music Box Classic. Wcześniej Music Box Group uzyskała koncesję na nadawanie kanału Music Box Polska. Dotychczas stacja funkcjonowała dzięki pozwoleniu wydanym przez regulatora z Gibraltaru.
Alternatywa wobec zamykanych kanałów MTV
Music Box Group uruchamia kanały, żeby wypełnić nisze po zamykanych stacjach Paramount Skydance. Z końcem roku działalność kończą stacje MTV Live HD, MTV Hits, MTV 00s, MTV 90s, MTV 80s, NickMusic, CBS Reality i Film Cafe. Za rok znikną także Polsat Comedy Central Extra i TeenNick.

Nad uruchomieniem kanałów, które mają stanowić alternatywę dla stacji Paramount Skydance pracuje też Grupa MWE Networks. Na początku roku mają oficjalnie rozpocząć nadawanie stacje Comedy Channel Extra, Pixel TV, Music 80s, Music 90s, Music 00s, Music Hits, Music Live HD, Music Club, Filmax Cafe, TVC Reality i Mesjasz TV.
Dodanie wszystkich nowych stacji muzycznych od MWE Networks zapowiedział operator Orange. Inea dołączy Music 80s. Nowe kanały firmy Michała Winnickiego ubiegają się o koncesję na Malcie. Nadawca od niedawna jednak udostępnia ich sygnał testowy operatorom, aby mogli zapoznać się z ofertą.
Kanały Music Box Classic, Music Box Hits i Music Box Dance od 21 listopada są dostępne za pośrednictwem działającej w Czechach i na Słowacji platformy Antik TV. Niebawem dołączy do nich Music Box Sexy. Nadawca poinformował, że stacje oferują bibliotekę ponad 20 tys. teledysków w jakości Full HD. Listy odtwarzania są układane przez ekspertów, a nie algorytmy.

Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE zasugerował w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że stacje Music Box Group nie mogą trafić do tradycyjnych sieci kablowych i na satelitę. W koncesji zapisano bowiem przekaz internetowy (OTT/IPTV). Antoni Kudrewicz, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju biznesu Music Box Group twierdzi, że te sugestie są nieprawdziwe i wprowadzające w błąd. Jego zdaniem w licencji jest mowa jedynie o sposobie przekazywania sygnału operatorom.
– Z żadnych polskich przepisów nie wynika jednak jednoznacznie, by nie było wystarczające posiadanie zagranicznej koncesji, ani by taka koncesja musiała określać konkretny sposób rozprowadzania programu. Wygląda zatem na to, że otrzymana przez Music Box Television s.r.o. czeska koncesja może być wystarczająca do rozprowadzania Music Box Hits, Music Box Dance i Music Box Polska przez polskich operatorów w sieciach kablowych lub na platformach satelitarnych – mówił Wirtualnemedia.pl Wojciech Szymczak, partner i radca w Kancelarii Prawnej Media.











