"The Hunters" to nowy serial platformy Amazon Prime Video, którego akcja rozgrywa się w 1977 roku w Nowym Jorku. Działa tam grupa tytułowym Łowców, którzy szukają nazistów planujących stworzenie Czwartej Rzeszy na terenie Stanów Zjednoczonych. Łowcy zwierają szyki by dorwać się do nazistów i zapobiec ich niecnym planom.
W obsadzie "The Hunters" znalazł się m.in. Al Pacino. Pierwszy sezon liczy dziesięć godzinnych odcinków.

Muzeum Auschwitz oburzone scenami w "The Hunters"
W "The Hunters" obok fikcyjnych wydarzeń z lat 70. pokazano retrospektywne sceny z czasów II wojny światowej. To, co wywołało oburzenie Muzeum Auschwitz, to fikcyjna scena, w której hitlerowcy grają w szachy na polu, a pionkami są żywi ludzie, zabijani w trakcie rozgrywki.
- Auschwitz był pełen okropnego bólu i cierpienia udokumentowanych w relacjach tych, którzy przeżyli. Wymyślanie fałszywej gry w ludzkie szachy w serialu „Hunters” to nie tylko niebezpieczna głupota i karykatura. To także ukłon w stronę przyszłych negacjonistów - skomentowano z oficjalnego konta muzeum na Twitterze. – Czcimy ofiary przez zachowanie dokładności faktycznych wydarzeń - dodano.

Amazon w ogniu krytyki za sprzedawanie książek nazisty
W ostatnim czasie Muzeum Auschwitz wezwało właściciela Amazona, Jeffa Bezosa, do usunięcia z oferty sklepu internetowego książki nazisty Juliusa Streichera, współorganizatora eksterminacji Żydów w czasie II wojny światowej. Po wojnie został osądzony przez trybunał w Norymberdze, skazany na śmierć za zbrodnie przeciw ludzkości i stracony w 1946 r. Mimo to jego książki są dostępne w sprzedaży na Amazonie.
- Nienawistna, zjadliwie antysemicka propaganda nazistowska jest dostępna do sprzedaży nie tylko w @AmazonUK. Książki autorów takich jak Julius Streicher można znaleźć również na @amazon i @AmazonDe. Takie książki należy natychmiast usunąć - napisano na profilu Auschwitz Memorial, oznaczając Jeffa Bezosa.

O usunięcie książek do brytyjskiego oddziału Amazon zaapelowała też organizacja Holocaust Educational Trust. Firma odpowiedziała na apele oświadczeniem.
- Jako sprzedawca książek jesteśmy świadomi historii związanej z ich cenzurą, dlatego nie lekceważymy tej kwestii. Uważamy, że ważne jest zapewnienie dostępu do treści drukowanych także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia. Tym niemniej wszelkie wątpliwości i sygnały, dotyczące zasadności sprzedaży wybranych tytułów, traktujemy bardzo poważnie - zaznacza w nim spółka.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/amazon-wchodzi-do-polski-to-oslabi-pozycje-allegro,7170748278859905a ##
Według danych SimilarWeb, Amazon jest najpopularniejszą obecnie platformą e-commerce na świecie: co miesiąc notuje 4,6 mld wizyt.
W 2019 r. spółka zanotowała wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 280,5 mld dol. w porównaniu z 232,9 mld dol. osiągniętych w roku 2018. W styczniu Amazon został najcenniejszą marką na świecie w rankingu Brand Finance Global 500: jego wartość osiągnęła poziom 200 miliardów dolarów.











