Na Śląsku „chuchają” na studentów

Wyższa Szkoła Lingwistyczna z Częstochowy postawiła na ambient. Uczelnia jako pierwsza sięgnęła po nietypowe formy reklamy, wykorzystując w tym celu suszarki do rąk w centrach handlowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Walka z niżem demograficznym dla wielu uczelni wyższych jest jak walka z wiatrakami. Aby przetrwać muszą się wyróżnić i zachęcać ciekawą ofertą. Realizują ten cel poprzez działania promocyjne, sięgając po coraz bardziej innowacyjne narzędzia.

Dla uczelni państwowych, jak i prywatnych, każdy student jest na wagę złota. Prześcigają się w kreatywnych pomysłach, oryginalnych propozycjach programowych czy bogatej ofercie staży. Stawiają też na reklamę i przemyślane budowanie wizerunku, często decydują się także na wynajęcie agencji marketingowej czy PR.

Dotarcie do wymagającej grupy docelowej jaką są potencjalni studenci nie należy do łatwych zadań. Aby się wyróżnić i być zauważonym warto postawić na niestandardowe formy promocji. Rozdawanie ulotek czy rozwieszanie plakatów na przystankach autobusowych jest na tyle powszechne, że nie przykuwa uwagi i nie zachęca do zapoznania się z ofertą szkoły. Z tego względu niektóre uczelnie idą o krok dalej.

Na nowatorski pomysł wpadła Wyższa Szkoła Lingwistyczna z Częstochowy. We współpracy z agencją marketingową DM2 uczelnia postawiła na ambient, czyli generalnie mówiąc reklamę niestandardową (w formie, kontekście, miejscu jej prezentowania itp.). W wybranych centrach handlowy województwa śląskiego na suszarkach do rąk przyklejone zostały realistyczne naklejki. Podczas suszenia rąk mamy wrażenie, że to umieszczony na nich mężczyzna nam na nie chucha, a nie tradycyjny przyrząd. Plakat opatrzony jest adekwatnym hasłem - „Chuchamy na Twoją przyszłość - www.wsl.edu.pl”.

- Hasło ma odzwierciedlać zaangażowanie w odpowiedzialny system kształcenia. Nie chcemy produkować bezrobotnych magistrów. Przede wszystkim zależy nam na tym, aby nasi studenci, dzięki rzetelnemu wykształceniu, znaleźli pracę w zawodzie. W naszym mniemaniu właśnie ten czynnik jest miarą prawdziwego sukcesu nauczania w naszej szkole. Reklama ambientowa wpisuje się w strategię promocyjną WSL, jako szkoły nowoczesnej i mającej wiele do zaoferowania - mówi dr Cezary Wosiński, rektor Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie, która zainicjowała nietypową kampanię w centrach handlowych.

Uczelnia przygotowała reklamę w porozumieniu z Grupą Metro w centrach handlowych M1 w Częstochowie, Czeladzi i Zabrzu. - To pierwsza tego typu akcja uczelni w centrach handlowych. Nietypowe formy promocji stają się coraz bardzie popularne i cieszymy się, że mogliśmy je zaprezentować szerokiej grupie odbiorców. Już od pierwszego dnia kampanii notujemy bardzo duże zainteresowanie. Z naszych rozmów z Klientami centrów wynika, że część z nich chce zapoznać się z ofertą edukacyjną szkoły - mówi Dorota Iwankiewicz, dyrektor kreatywny w Agencji DM2.

Kampania uczelni w M1 rozpoczęła na początku września i potrwa przez miesiąc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"