Najlepiej oceniamy reklamy śmieszne - nie zwracamy uwagi na celebrytów

Dla trzech czwartych Polaków o atrakcyjności reklamy decyduje zawarty w niej humor - wynika z badania ZenithOptimedia. Tylko 14 proc. osób jest przekonanych, że kampaniom zapewniają to występujący w nich celebryci.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

77 proc. Polaków wyraża silne przekonanie, że atrakcyjność zapewnia reklamie zawarty w niej humor. Nieco ponad połowa osób zdecydowanie wskazuje w tej funkcji charakterystyczną muzykę, a prawie co drugi respondent - ciekawe hasło. Dla 35 proc. Polaków kluczowa w tym kontekście jest kolorystyka, dla 24 proc. - emocjonalny charakter, a dla 18 proc. - dynamiczna atmosfera. Tylko 14,5 proc. respondentów jest przekonanych, że o atrakcyjności reklamy decyduje udział w niej znanej osoby.

Polacy najlepiej kojarzą spoty telewizyjne - 38 proc. osób deklaruje, że w pamięć zapadła im właśnie taka reklama. 17 proc. respondentów szczególnie dobrze zapamiętało przekaz reklamowy zauważony na outdoorze, a 11 proc. - w internecie. Prawie co dziesiątemu Polakowi utkwił w pamięci spot radiowy, kinowy lub reklama w magazynie. Natomiast tylko 5,6 proc. mocno zapamiętało layout reklamowy z gazety.

Badanie opinii Polaków na temat atrakcyjności reklam i ich zapamiętywania zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Ankiety internetowe objęły grupie 497 osób, z których dwie trzecie to kobiety, a 60 proc. ma wyższe wykształcenie.  

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online