Firma Expert Monitor w dniach 19-21 września 2003 r. firma Expert Monitor przeprowadziła badanie telefoniczne CATI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie aktywnych użytkowników Internetu w wieku 15 i więcej lat, którzy korzystali z Internetu w ostatnim miesiącu. Celem badania było poznannie najpopularniejszych polskich witryn internetowych oraz znaczenie Internetu w kontekście innych mediów.
W związku z coraz powszechniejszym wykorzystywaniem Internetu, osobom, które wzięły udział w badaniu - zarówno tym, które korzystały z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca oraz tym, które z niego nie korzystały - zadano pytanie o preferowane medium:
Korzystanie z Internetu radykalnie zmienia układ preferowanych mediów. Ponad połowa aktywnych użytkowników Internetu zrezygnowałaby z mediów tradycyjnych na jego korzyść/ Warto zwrócić uwagę, że nawet wśród osób, które nie korzystały z Internetu w ostatnim miesiącu jest on traktowany jako potencjalny konkurent innych mediów. Internet staje się obowiązującą modą. Najwięcej do stracenia ma telewizja.

A jak przedstawia się oglądalność witryn internetowych?
Portale horyzontalne
Zaledwie co dziesiąty aktywny internauta nie znalazł się na przynajmniej jednym z dziesięciu wymienionych portali.
Wybrane witryny tematyczne











