Najsilniejsze reklamowo marki w internecie: Media Expert przed Temu i Allegro

W internecie, telewizji i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade” – wynika z danych gemiusAdReal za grudzień 2024. Najmocniej reklamował się w nich Media Expert.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Najsilniejsze reklamowo marki w internecie: Media Expert przed Temu i Allegro
Cleo i Donatan w spocie Media Expert

W grudniu 2024 roku odnotowano 92,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3243 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,04 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,11 sekundy (9,76 sekund dla kreacji typu display i 7,23 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,03 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,41 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,35 proc.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (40,21 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w grudniu wyniósł 43,6 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,43 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48.23 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (8,05 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,7 proc. oraz „Clothing and accessories” (5,65 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1 proc.).

grafika

Media Expert przed Temu i Allegro

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w grudniu 2024 został Media Expert, który wygenerował 5,2 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,54 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się marka Temu z 4,2 mld kontaktów i 80,04 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,85 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,81 proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Rossmann, który odnotował 0,85 mld kontaktów reklamowych.

grafika

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w grudniu 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 7,22 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Apart z 3,44 proc. udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (2,84 proc. udziału). Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek. 

grafika

Branża “trade” króluje w telewizji

W grudniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona 17,09 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,64 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej branży 25,8 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,94 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (12,57 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,9 proc. oraz 93,12 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (10,01 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,1 proc. i zasięg – 92,91 proc.).

grafika

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w grudniu była marka Media Expert. Wygenerowała ona 3,38 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,25 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (1,75 mld kontaktów reklamowych i 87,13 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (0,97 mld kontaktów i 84,43 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,72 mld kontaktów reklamowych i 80,55 proc. zasięgu w populacji 7-75. 

grafika

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 5,65 proc., a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 2,88 proc.. Trzecie miejsce należało do Allegro.pl z udziałem 1,79 proc. 

grafika

RTV AGTD i Intermarche w czołówce reklamodawców radiowych

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w grudniu była branża „Trade” (13,09 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,5 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,32 mld kontaktów reklamowych). 

grafika

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w grudniu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,58 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,23 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,61 mld kontaktów reklamowych, 83,76 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,64 mld kontaktów, 81,02 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Intermarche (0,37 mld kontaktów i 77,23 proc. zasięgu 

grafika

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w grudniu marka Media Expert (16,10 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (7,43 proc.) oraz Biedronka (2,26 proc.). 

grafika

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w grudniu 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?