Najwięcej reklam na godzinę emituje Czwórka

Najwięcej reklam w ciągu godziny pokazywała w lutym br. TV 4. Najwyższy wzrost wypełnienia bloków reklamowych odnotowały kanały tematyczne TVP, a spadek dotknął jedynie TVN 7.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

- Po nerwowym 2009 roku branża reklamowa zwiększa komunikację reklamową w telewizji – tłumaczy nam wzrost wypełnienia bloków reklamowych w lutym br. w prawie wszystkich grupach kanałów Wojciech Kowalczyk, marketing manager w spółce At Media.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Czwórka emitowała w zeszłym miesiącu średnio 11,3 min. reklam w ciągu godziny i odnotowała wzrost wypełniania bloków reklamowych o 1 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z 11,1 min. reklam na godzinę (wzrost o 3 proc.), który minimalnie wyprzedził swojego głównego konkurenta – TVN (11 min.; wzrost o 2 proc).

Czwarte miejsce zajął kanał TVN 7, który odnotował 3-proc. spadek i na reklamy przeznaczał przeciętnie 10,3 min. w ciągu godziny. Wzrost aż o 29 proc. zanotowały znajdujące się na kolejnych pozycjach TVP 1 i TVP 2, które średnio miały w lutym br. bloki wypełnione reklamami przez 8,7 min w ciągu 60 min.

- Wzrost wypełnienia TVP 1 i TVP 2 tłumaczyć można Igrzyskami Olimpijskimi w Vancouver. Ale także tym, że jako jedyne stacje ogólnopolskie mogły jeszcze zwiększyć ilość czasu przeznaczonego na reklamy. Stacje komercyjne zbliżyły się do maksimum ustawowego 12 minut na godzinę – uważa Kowalczyk. Wyniki Jedynki i Dwójki są jednak niższe od ich komercyjnej konkurencji, bo stacje te zgodnie z prawem nie mogą przerywać swoich programów reklamami.

W górę poszło wypełnienie bloków reklamowych w kanałach tematycznych. Stacje tematyczne TVP, dotychczas minimalnie wypełnione spotami reklamowymi (0,2 min) w ciągu roku zwiększyły średni czas trwania reklam do 2,8 min. na godzinę, co oznacza gigantyczny wzrost o 1348 proc!!  Mniejsze wzrosty dotyczyły innych grup kanałów, które wcześniej były już w sporym stopniu zagospodarowane reklamowo. Stacje tematyczne TVN-u zwiększyły średnią długość wykupionego czasu reklamowego w ciągu godziny o 123 proc. do 8,4 min., kanały sprzedawane przez Discovery Media o 60 proc. - do 7,5 min., kanały tematyczne Polsatu - o 59 proc. do 7,7 min., a stacje z oferty At Media – o 46 proc. do 6,6 min.

Zgodnie z Ustawą o Radiofonii i Telewizji każda stacja telewizyjną z polską koncesją w ciągu godziny może nadać do 12 minut reklam. Jednak inne uwarunkowania i restrykcje dotyczyć mogą telewizji nadających na podstawie zagranicznych koncesji jak np. kanały sprzedawane przez Discovery Media (kanały Discovery Networks, Cartoon Network i Boomerang) i część stacji z portfolio At Media (m.in. kanały MTV Networks Polska czy Chello Zone). Wpływa to na niższe zapełnienie bloków reklamowych w tych telewizjach.

- Ponadto część kanałów celowo ogranicza czas przeznaczony na emisję reklam. W dużej mierze dotyczy to kanałów dziecięcych oraz kanałów z pakietów premium – tłumaczy nam Kowalczyk.

Dane AGB Nielsen Media Research przygotowane przez At Media dla Wirtualnemedia.pl, dane za okresy od 1 lutego do 28 lutego 2009 i od 1 lutego do 28 lutego 2010,  z godz. 6.00 – 2.00.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+