Narodowa Loteria Paragonowa przedłużona o pół roku, Ministerstwo Finansów zadowolone z jej efektów

Ministerstwo Finansów poinformowało, że rozpoczęta w październiku ub.r. akcja edukacyjna Narodowa Loteria Paragonowa potrwa o sześć miesięcy dłużej, do końca marca 2017 roku. Resort uzasadnia to dużym zainteresowaniem loterią i jej dobrymi efektami zarówno wśród kupujących, jak i sprzedawców.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Narodowa Loteria Paragonowa przedłużona o pół roku, Ministerstwo Finansów zadowolone z jej efektów

Narodowa Loteria Paragonowa ruszyła na początku października ub.r. Aby wziąć w niej udział, należy zrobić w dowolnym miejscu zakupy za minimum 10 zł, odebrać paragon fiskalny, zachować go i zarejestrować na stronie loteriaparagonowa.gov.pl. Co miesiąc losowane są samochód Opel Astra, notebooki i tablety, a co kwartał - Opel Insignia.

Akcja była wsparta działaniami reklamowymi w telewizji, internecie i punktach sprzedaży. Za jej realizację odpowiadają agencje Unique One i NuOrder.

W poniedziałek Ministerstwo Finansów podało, że loteria potrwa o pół roku dłużej niż pierwotnie planowano, do końca marca 2017 roku. Resort w komunikacie uzasadnił, że wynika to z dużego zainteresowania loterią (do końca sierpnia br. w ramach akcji zarejestrowano 106,97 mln paragonów fiskalnych) i wywołanych przez nią pozytywnych zmian w postawach Polaków, którzy coraz częściej pamiętają o braniu paragonów podczas zakupów.

W sondażu zleconym przez Ministerstwo Finansów przed startem loterii połowa Polaków zadeklarowała, że nie ma zdania, czy wydawanie bądź niewydanie paragonu w jakikolwiek sposób wpływa na środki z podatków uzyskiwane przez państwo, 5 proc. stwierdziło, że rezygnuje z zakupów, jeśli podejrzewa, że sprzedawca nie odprowadza podatku od transakcji, a blisko 40 proc. osób oceniło, że nie ma to dla nich znaczenia lub że prowadzenie tego rodzaju kontroli nie należy do nich.

Za to w badaniu Ipsosu zrealizowanym w grudniu ub.r. 58 proc. ankietowanych uznało, że dzięki loterii branie i wydawanie paragonów będzie czymś oczywistym i normalnym, a 48 proc. - że akcja będzie miała korzystny wpływ na stan finansów publicznych. Mocno zwiększył się odsetek respondentów deklarujących, że zawsze proszą o paragon, gdy nie jest im od razu dawany przy zakupie towarów (wzrost z 7 do 31 proc.) i przy płaceniu za usługi (z 5 do 28 proc.).

Ministerstwo Finansów podkreśla też, że w samym czwartym kwartale ub.r. liczba kas rejestrujących wzrosła o prawie 15 proc. w skali roku, a tylko w sektorze fryzjerstwa i zabiegów kosmetycznych, premiowanym w ówczesnym etapie loterii - o 38 proc., przy zwiększeniu się obrotów o jedną piątą. W efekcie wpływy z VAT w tej branży podskoczyły o prawie 13 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję