Netflix wprowadza blokadę ekranu w urządzeniach mobilnych. Uchroni przed przypadkowym przerwaniem filmu

Netflix wprowadził w aplikacji mobilnej nową funkcję pozwalającą na zablokowanie ekranu smartfona lub tabletu w dowolnym momencie. Opcja ma zapobiec pauzowaniu lub przewijaniu oglądanego filmu przez przypadkowe dotknięcie wyświetlacza.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wprowadza blokadę ekranu w urządzeniach mobilnych. Uchroni przed przypadkowym przerwaniem filmu

Netflix na polskim rynku oferuje możliwość oglądania treści w różnej formie. Jest dostępny jako serwis w przeglądarce, aplikacja do urządzeń przenośnych, a także jako platforma w telewizorach Smart TV i w wybranych konsolach do gier.

W Polsce Netflix jest obecnie dostępny w ramach subskrypcji kosztujących 34, 43 oraz 52 zł miesięcznie, plany różnią się liczbą ekranów na których jednocześnie można oglądać treści, jakością obrazu oraz możliwościami pobierania plików wideo na smartfony i tablety.

Blokada ekranu zwiększy komfort oglądania

Teraz Netflix rozpoczął wprowadzanie w swojej aplikacji mobilnej nowej funkcji, która ma zwiększyć wygodę odbioru treści u użytkowników mobilnych.

Chodzi o opcję blokady ekranu dotykowego w dowolnym momencie korzystania z Netfliksa. Po jej włączeniu z okna aplikacji znikają wszystkie przyciski nawigacyjne, a wyświetlacz przestaje reagować na dotyk użytkownika.

Takie rozwiązanie pozwala wyeliminować przypadki przypadkowego dotknięcia ekranu w trakcie odtwarzania wideo, co może powodować np. niepożądanie przewinięcie filmu czy też włączenie pauzy.

Aby skorzystać z nowej funkcji użytkownik w trakcie odtwarzania materiału musi dotknąć ekranu i wybrać przycisk „Screen Lock”. To spowoduje blokadę wyświetlacza, z kolei jej wyłączenie nastąpi po dwukrotnym dotknięciu ekranu i wybraniu przycisku „Unlock controls?”.

Według informacji podanych przez serwis Android Police nowa opcja blokady jest obecnie stopniowo wprowadzana dla użytkowników na poszczególnych rynkach.

Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści w 2020 roku

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"