Netflix rośnie jak na drożdżach. Przebił kolejny próg

W czwartym kwartale 2024 roku Netflix pozyskał netto prawie 19 mln subskrybentów. To większy wzrost niż w czasie pandemii. Platforma przekroczyła pułap 300 mln płacących użytkowników.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix rośnie jak na drożdżach. Przebił kolejny próg
Fot. Pixabay

Liczba subskrybentów Netfliksa w ciągu czwartego kwartału 2024 roku poszła w górę o 18,91 mln. Na koniec grudnia było ich 301,63 mln, co wobec 282,72 mln kwartał wcześniej daje wzrost o 6,7 proc. Dynamika rok do roku sięgnęła zaś 15,9 proc.

Netflix przez kwartał jeszcze nigdy nie pozyskał tak wielu płacących użytkowników. W czwartym kwartale 2023 roku ich liczba poszła w górę o 13,12 mln, zaś w pierwszych dwóch kwartałach 2020 roku, gdy ogłoszono globalny lockdown po wybuchu epidemii – kolejno o 15,77 i 10,09 mln. Pięć lat temu platforma miała poniżej 200 mln subskrybentów, więc procentowo ówczesne wzrosty były wyższe: w ciągu pierwszego kwartału dynamika sięgnęła 9,4 proc.

40 mln subskrybentów więcej na Netfliksie przez rok

W minionym kwartale Netflix przekroczył pułap 300 mln klientów. Próg 200 mln osiągnął w czwartym kwartale 2020 roku (na koniec grudnia miał 203,66 mln), a 250 mln – dopiero cztery lata potem (z ciągu czwartego kwartału 2023 roku ich liczba poszła w górę z 247,15 do 260,28 mln).

Dynamikę platformy w ostatnich dwóch latach napędzały ograniczenie współdzielenia kont z osobami spoza swojego domu oraz wprowadzenie tańszego pakietu, w ramach którego przy treściach emitowane są reklamy.

Rekordowa liczba klientów przełożyła się na najwyższe przychody w historii Netfliksa: w zeszłym kwartale pierwszy raz przekroczyły pułap 10 mld dolarów, rosnąc r/r o 16 proc. do 10,25 mld.

Natomiast zyskowność była niższa niż w poprzednich trzech kwartałach: na poziomie operacyjnym zwiększyła się r/r o 51,9 proc. do 2,27 mld dolarów przy marży operacyjnej w wysokości 28,2 proc. (w pierwszych trzech kwartałach ub.r. marża sięgała 27-28 proc.), zaś czysty zysk poszedł w górę z 938 mln do 1,87 mld dolarów.

W pierwszym kwartale 2025 roku Netflix spodziewa się rekordów we wszystkich głównych wskaźnikach finansowych: wpływy mają wzrosnąć r/r o 11,2 proc. do 10,42 mld dolarów, zysk operacyjny sięgnąć 2,94 mld, marża operacyjna – 28,2 proc., a zysk netto – 2,44 mld.

Z kolei w całym 2025 rok koncern oczekuje osiągnięcia przychodów w przedziale 43,5–44,5 mld dolarów. To o 0,5 mld więcej niż w poprzedniej prognozie, mimo umocnienia się dolara wobec wielu innych walut. Prognozę co do marży operacyjnej podwyższono zaś z 28 do 29 proc.

Netfix zapowiada wzrost swojej podstawowej działalności: nowe filmy i seriale oraz poszerzenie biznesu reklamowego, a także rozwój nowych obszarów, czyli transmisji na żywo i gier.

grafika


Najcenniejsi dla Netfliksa Amerykanie i Kanadyjczycy

Przyrost bazy subskrybentów Netfliksa w minionym kwartale w miarę równomiernie rozłożył się na cztery główne regiony działalności platformy. W USA i Kanadzie zyskała 4,82 mln klientów, w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (czyli regionie EMEA) – równe 5 mln, w Ameryce Południowej i Środkowej – 4,15 mln, a w Azji i regionie Pacyfiku – 4,94 mln.

Od ponad roku platforma ma więcej klientów w regionie EMEA niż w USA i Kanadzie, ale to w tym drugim zarabia znacznie więcej. Średni przychód w przeliczeniu na subskrybenta w tych dwóch krajach zwiększył się rok do roku o 4 proc. do 17,26 dolara, co przełożyło się na wzrost kwartalnych przychodów z 2,93 do 4,52 mld dolarów.

W pozostałych regionach dynamika wpływów Netfliksa zależy częściowo od wahań kursów lokalnych walut do dolara. W regionie EMEA zwiększyły się one z 2,78 do 3,29 mld dolarów (średnio na klienta nastąpił wzrost z 10,75 do 11,11 dol.).

Dużo mniej dają firmie subskrybenci z Ameryki Południowej i Środkowej (w zeszłym kwartale przeciętnie równe 8 dolarów od każdego) oraz z Azji i regionu Pacyfiku (7,34 dol.). W tym pierwszym kwartale ów wskaźnik w lokalnych walutach podskoczył o 18 proc., ale w przeliczeniu na dolara zmalał o 7 proc.

grafika

Netflix rekordowo drogi na giełdzie

Wyniki i prognozy Netfliksa z zadowoleniem przyjęli inwestorzy giełdowi. Zaraz po ich publikacji akcje koncernu w handlu posesyjnym drożały o ok. 10–13 proc.

Na koniec wtorkowej sesji kurs spółki wynosił 869,68 dolarów. Przez rok urósł o 79 proc., a w ciągu dwóch lat – o 143 proc. Z naddatkiem odrobił ogromny spadek z 2022 roku, gdy platforma pierwszy raz notowała spadki liczby subskrybentów, a jej dalsze wzrosty rysowały się w ciemnych barwach w związku z wysoką inflacją i rosnącą konkurencją wśród platform streamingowych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"