Netflix wyda 8 miliardów dolarów na nowe produkcje w 2018 roku

Netflix osiągnął prawie 3 miliardy dolarów przychodu i miał 109 mln użytkowników na koniec III kwartału 2017 r.. Spółka planuje wydać w przyszłym roku 8 mld dolarów na produkcję własnych treści. Według ekspertów sukces Netfliksa jedynie potwierdza tendencje na rynku mediów - o widza można walczyć dziś jedynie spersonalizowanym, łatwo dostępnym i różnorodnym contentem.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Netflix wyda 8 miliardów dolarów na nowe produkcje w 2018 roku

Z danych finansowych opublikowanych przez amerykańską platformę streamingową Netflix wynika, że spółka osiągnęła w trzecim kwartale tego roku przychód na poziomie 2,985 mld dolarów - to o 30,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Według prognozy, w następnym kwartale kwota ta wyniesie 3,274 mld dolarów. Jednocześnie, dynamika wzrostu przychodu maleje trzeci kwartał z rzędu. W czwartym kwartale roku 2016 wskaźnik ten wynosił 35,9 proc, w pierwszym roku 2017 - 34,7 proc., trzy miesiące później już 32,3 proc.

Zysk EBITDA wyniósł 273 mln dolarów, a zysk netto - 130 mln dolarów. Netflix odnotował w trzecim kwartale br. ujemny przepływ gotówkowy z działalności operacyjnej na poziomie 465 mln dolarów.

grafika

Netflix na koniec trzeciego kwartału tego roku miał 109,25 mln aktywnych użytkowników - o 5,3 mln niż kwartał wcześniej. To lepszy od szacunków analityków wynik - prognozowali oni, że baza klientów powiększy się o 4,5 mln osób.

- Według mnie wzrost jest naturalny i nie tyle analitycy źle trafili z estymacją przyrostu subskrypcji co mogli założyć większy odpływ subskrybentów od Netflix’a. Tymczasem firma z Kalifornii nie stoi w miejscu i zadbała o to, aby jak najmniej ludzi rezygnowało z jej usług. Użytkownicy platformy są zasypywani nowymi serialami i produkcjami dokumentalnymi, co sprawia, że Netflix zaspokaja różnorodne potrzeby swoich klientów - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Robert Niebrzydowski, performance media director  z PHD Media Direction.

Spółka planuje także inwestycje w produkcję nowych treści. Na ten cel w przyszłym roku ma być wydane do 8 mld dolarów. Platforma planuje prace nad nowymi sezonami „Ozarka”, „The Defenders”, „Friends from College”, „Narcos” czy „Fuller House”. W przyszłym roku ma powstać nawet 80 nowych filmów i seriali.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-podwyzsza-ceny-abonamentu-w-kilku-krajach-i-zyskuje-na-wall-street-ceny-w-polsce-bez-zmian ##

Jeden ze szpiegowskich seriali produkowanych przez Netfliksa z myślą o przyszłym roku, wyreżyserują polskie reżyserki: Agnieszka Holland i Kasia Adamik.

Netflix jak heroina

Zapytani o ocenę wyników finansowych amerykańskiej platformy, eksperci z domów mediowych chwalą przyjęty model biznesowy oraz prognozują, że Netflix pozostanie na fali wznoszącej jeszcze przez wiele miesięcy.

- Wyniki finansowe Netflixa świadczą o trendzie, jaki od wielu lat się pogłębia. Firmy dostosowują kontent do użytkownika, a ten zaczyna dostosowywać czas i miejsce wyświetlania tych treści do swoich potrzeb i preferencji. Jest to proces pełnej personalizacji już nie tylko samej treści, ale czasu i przestrzeni. To użytkownik zaczyna przejmować inicjatywę, co analitycy Netflixa zauważają i sprytnie przekuwają w zwiększone zainteresowanie ich ofertą -  Netflix produkuje tylko takie programy, których oczekują odbiorcy. To sprawia, że Netflix staje się potentatem na rynku VOD i skutecznie konkuruje z graczami takimi jak Amazon czy HBO, osiągając dobre rezultaty finansowe - komentuje Robert Niebrzydowski.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-uruchamia-oddzial-produkcyjny-w-kanadzie-i-zaprzecza-ze-otrzymal-tam-ulgi-podatkowe ##

Według Bartosza Sikory, digital business development directora w Havas Media Group, na sukces Netflixa składają się dwie grupy czynników –  przyzwyczajenia konsumentów oraz przyjęty model prowadzenia biznesu.

- Czynniki makro to poza oczywistością, czyli zmianą w nawykach konsumpcji treści wideo, także globalna ekspansja firmy napędzana dodatkowo partnerstwami np. z dystrybucją nieodpłatnych subskrypcji (Tmobile w Polsce) czy nieodpłatnym transferze w sieciach komórkowych na korzystanie z platformy. Prawdziwym kluczem do sukcesu Netflixa jest jednak jego oferta i model biznesowy. Bo Netflix jest jak heroina – pierwszy miesiąc dostajesz za darmo, potem niby w każdej chwili możesz przestać, ale tego nie zrobisz. Wszystko przez bogatą i wciągającą ofertę. Platforma ma w katalogu własne i zewnętrzne produkcje, tworzone i dobierane dla nas w oparciu o dane o użytkownikach i ich preferencjach związanych z kontenerem wideo. Dzięki algorytmom zna nasze preferencje i pomaga w nawigacji, prowadzi wręcz za rączkę. Ciężko się od niej uwolnić – ocenia Bartosz Sikora.

Na jakość treści Netflixa zwraca także uwagę Paulina Przetacka, group account director z Carat Polska. Zdaniem ekspertki, w dobie prawdziwego zalewu różnymi treściami wideo, konsument nie będzie chciał tracić czasu na niskiej jakości rozrywkę. Nie bez znaczenia jest również, jak platforma promuje swoje produkcje.

- Obecnie użytkownik ma dostęp do szerokiego spektrum jakościowych treści video, serwowanych już nie tylko w formie linearnego sygnału telewizyjnego, czy produkcji kinowych, ale również w internecie, na żądanie, o każdej porze dnia i nocy. Taka sytuacja powoduje bardzo wysoki poziom konkurencyjności pomiędzy nadawcami o cenny czas widza, który z oczywistych powodów jest ograniczony. W takim środowisku wygrywają najlepszej jakości materiały, na których produkcję nadawcy przeznaczają bardzo wysokie budżety. Jakość wygrywa, dobre filmy, seriale, programy przyciągają widza. Dodatkowo Netflix mocno inwestuje również w marketing. Jego niestandardowe kampanie reklamowe przyciągają uwagę i przede wszystkim budują napięcie przez launchem nowych sezonów uwielbianych przez widzów seriali – komentuje Paulina Przetacka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-kupuje-wydawnictwo-millarworld-bedzie-tworzyl-filmy-z-bohaterami-komiksow ##

Ekspertka z Carat Polska chwali również nawiązanie współpracy Netflixa z T-Mobile, dzięki czemu sukcesywnie poszerza bazę subskrybentów. W Polsce klienci tego operatora mogą bezpłatnie korzystać z Netflixa przez 12 miesięcy.

- Pozwoliło to na rozszerzenie zasięgu nadawcy o użytkowników, którzy do tej pory nie byli przekonani do płatnych treści internetowych. Łączona oferta, bądź dostęp do Netflixa gratis do umowy z operatorem telefonii komórkowej pozwala użytkownikom na zapoznanie się z contentem oferowanym przez Netflix, a jakość dostępnych na platformie materiałów dba o to, że użytkownicy sami będą chcieli subskrypcję odnowić po wygaśnięciu okresu promocyjnego u operatora – ocenia dla naszego portalu Paulina Przetacka.

W Polsce z Netflixa można korzystać od początku ubiegłego roku, natomiast w wersji spolszczonej – od września ub. r.  Platforma VoD w maju tego roku ogłosiła, ze nakręci serial na podstawie kultowego „Wiedźmina” Andrzeja Sapkowskiego, którego współproducentem będzie studio Platige Image. We wrześniu natomiast ogłoszono, że na Netflixie w roku 2018 zadebiutuje pierwszy polski serial, który wyreżyserują Agnieszka Holland i Kasia Adamik.

Z danych PBI/Gemius wynika, że we wrześniu tego roku Netflix 996,1 tys. użytkowników zanotował 14,69 mln odsłon, a średni czas korzystania z platformy wyniósł 18:07 minuty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"